Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Adriaan van Dis - Ik kom terug

Lees meer
11 jaren 5 maanden geleden #64755 door Inge
Beantwoord door Inge in topic Re: Adriaan van Dis - Ik kom terug
Ik heb genoten van dit boek.

Het was het eerste boek dat ik van Van Dis las.

Wat een mooi verteld verhaal.

De manier hoe hij de dingen en de gevoelens be/omschrijft.

Soms ironisch, soms grappig dan weer ernstig.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
11 jaren 5 maanden geleden #64758 door Willeke
Beantwoord door Willeke in topic Re: Adriaan van Dis - Ik kom terug
Ja mooi he Inge. Ik heb t al even uit, maar ik loop het nog steeds te promoten.

<t></t>

Lees meer
10 jaren 10 maanden geleden #69614 door irene
Beantwoord door irene in topic Re: Adriaan van Dis - Ik kom terug
Wat een prachtig, ontroerend mooi geschreven verhaal. Zijn beste boek!

Lees meer
10 jaren 7 maanden geleden #71321 door LaurenceColman
Beantwoord door LaurenceColman in topic Re: Adriaan van Dis - Ik kom terug
Ik heb dit boek moeten lezen voor school.

Het was een heel handig boek om een boekbespreking voor te maken.

Als ik alle recensies over dit boek lees, heb ik het gevoel dat ik de enige ben dat dit boek niet zo goed vind.

Dit is natuurlijk mijn persoonlijke mening, maar ik vond het boek langdradig en eentonig.

Natuurlijk heb ik het wel onder druk moeten lezen en heb ik daardoor misschien niet alles goed kunnen opvatten,

ik ben dan ook van plan om het boek opnieuw te lezen wanneer ik meer tijd heb en misschien verandert mijn mening dan nog drastisch.

De schrijfstijl van Adriaan spreekt me wel enorm aan, heet is aangenaam om te lezen en je snapt alles goed.

<t></t>

Lees meer
10 jaren 7 maanden geleden #71323 door Inge
Beantwoord door Inge in topic Re: Adriaan van Dis - Ik kom terug
Als "jongere" zou ik dat verhaal ook niet goed gevonden hebben. Dit is nu een boek dat met niet geschikt lijkt om op een leeslijst voor school te staan. Ik denk dat de echte betekenis en diepgang pas later doordringt.

Ik kan helemaal verkeerd zijn, ik ga nu van mijn eigen ervaring uit. Als jongere, tja dan zijn je ouders je ouders, je staat niet stil bij de dood, het leven is oneindig. Dit verhaal komt pas echt tot leven als je snapt dat we niet oneindig hebben, dat we familie niet kiezen, dat we het moeten doen met elkaars hebbelijkheden....

Ik zou je aanraden het boek over een jaar of 10 eens opnieuw te lezen. Ik denk dat je het dan beter kunt waarderen. Willeke, Dettie, Irene,.... corrigeer me als ik het verkeerd voor heb.

Lees meer
10 jaren 7 maanden geleden #71364 door Willeke
Beantwoord door Willeke in topic Re: Adriaan van Dis - Ik kom terug
Welkom Laurence, wat leuk dat je reageer hier en wat jammer dat het boek tegen viel.

Ik denk dat Inge gelijk heeft en je het boek láter nog een keer een kans moet geven. het heeft een irónie die mij als jongere ook niet erg aangesproken zou hebben.

En in zijn algemeenheid heb ik later regelmatig boeken herlezen waarvan ik toen pas zag hoe mooi ze zijn.

Al kan het natuurlijk ook nog dat het een boek is wat jou gewoon helemaal niet aanspreekt.

<t></t>

Tijd voor maken pagina: 0.441 seconden