Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Arthur Japin - De grote wereld (boekenweekgeschenk)

Lees meer
20 jaren 2 maanden geleden #7717 door Roel
Beantwoord door Roel in topic Re: bericht
Hallo Marjo,

Ik heb "Een schitterend gebrek" van Japin uit de bib gehaald en kom erop terug als ik het uit heb.
Laatst bewerkt doorRoel.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
20 jaren 2 maanden geleden #7720 door irene
Beantwoord door irene in topic Re: bericht
Rotor schreef het volgende:

Ik heb "Een schitterend gebrek" van Japin uit de bib gehaald en kom erop terug als ik het uit heb

.

Benieuwd wat je ervan vindt Rotor, ik lees het vandaag nog uit...

Groet, Irene
Laatst bewerkt doorirene.

Lees meer
20 jaren 2 maanden geleden - 18 jaren 4 maanden geleden #7723 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
En ik heb het boekenweekgeschenk uit.

Inderdaad jammer dat het hele verhaal op 90 blz. is gepropt. Ik vond het nu af en toe onsamenhangend en eigenlijk een soort pamflet tegen vooroordelen. Het mooiste gedeelte vond ik over het glimlachen (als je maar (glim)lacht tegen mensen dan is het goed ) en de ontdekking van het jongetje dat alles na 3 uur heel anders was.. Dat had Japin mooi beschreven.

Ik had graag wat meer geweten over de lilliput-stadjes. Het was allemaal nogal vlak en gladjes. Zo erg keurig en correct.

Bernadet
Laatst bewerkt 18 jaren 4 maanden geleden doordettie.

Lees meer
20 jaren 2 maanden geleden #7733 door PetraO.
Beantwoord door PetraO. in topic Re: bericht
Precies, Bernadet, dat keurige, dat correcte, dat stoorde mij zo aan dit verhaal (dat is wat ik bedoel met 'gelikt', laat antwoord aan Rotor). Bij Japin (niet alleen met dit verhaal dus, ik had het ook bij De zwarte met het witte hart) krijg ik het gevoel dat hij de documentatie die hij bij zijn research gevonden heeft, overschrijft in verhalende vorm. Er wordt niks aan toegevoegd wat je nieuwsgierig zou maken of wat je betrekt bij de personages in het verhaal.
Laatst bewerkt doorPetraO..

Tijd voor maken pagina: 0.369 seconden