Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Michael Chabon - De wonderlijke avonturen van Kavalier en Clay

Lees meer
20 jaren 4 maanden geleden #6974 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Komt het er nog eens van dat je in een bibliotheek gaat werken, Inge? Ik weet eigenlijk niet eens of je opleiding al afgerond is?

Maar dan kan je eens kijken of er wat aan te doen valt.
Laatst bewerkt doormarjo.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
20 jaren 4 maanden geleden #6976 door Inge
Beantwoord door Inge in topic Re: bericht
Uuuuhhhhhmmmm, normaalgezien moet ik nog 2 jaar doen. Ik kan nu al in een bibliotheek gaan werken als bediende. Ik weet nog niet (eigenlijk wel hoor maar .....) of ik de cursus weer zal opnemen. Uiteindelijk vraagt de cursus enorm veel van mijn tijd en weet ik nu al dat ik het werk waarschijnlijk nooit zal doen. Ik ben eindelijk die cursus begonnen om thuis weg te zijn en eens iets anders te doen. Het werk ligt me wel maar de uren vind ik ambetant. Voor de moment denk ik van niet opnieuw te beginnen maar ik ben wel op zoek naar iets anders interessants. Hetgeen dat me vooral "pijn" deed was dat ik door de cursus helemaal geen tijd meer had om te lezen. Ik wil iets doen waarbij ik ook nog kan lezen, iets dat geen 24/24, 7/7 mijn aandacht vraagt. Ik heb nog tijd tot september om defenitief te beslissen.Dus..... ik zal het waarschijnlijk nooit zelf het probleem kunnen oplossen. Weet je dat bibliothecarissen de mensen zijn die het minst vanal lezen???? Ze houden van boeken enz. maar er is zoveel administratief werk enz. dat er om daadwerkelijk te lezen geen tijd meer overblijft.

Voor de moment wil ik niet meer meegesleept worden in iets waardoor ik helemaal geen tijd meer heb om hetgeen te doen dat ik het liefst doe en dat is lezen.

Groetjes Inge
Laatst bewerkt doorInge.

Lees meer
20 jaren 3 maanden geleden #7141 door maupi
Beantwoord door maupi in topic Re: bericht
Ik vond het boek van Chabon wel prachtig en het heeft volgens mij ook geheel terecht de Pulitzer gewonnen. Vanaf de 1e pagina een meeslepend verhaal! Er zat veel vaart in (in mijn leesbeleving dus), het was origineel, zeer goed geschreven, complex, prachtige beelden. Tja, een en al lof dus!

Misschien deugt de vertaling niet? Ik heb het in het Engels gelezen.

(Ha Dettie, ik heb me speciaal aangemeld om deze reactie te kunnen geven.)
Laatst bewerkt doormaupi.

Lees meer
20 jaren 3 maanden geleden #7142 door maupi
Beantwoord door maupi in topic Re: bericht

Inge schreef : Wat mij nog het meeste irriteerde is het feit dat het als humoristisch boek geklasseerd is in de bibliotheek terwijl ik er niets humoristisch aan vond.

Inderdaad, wat een rare indeling. Lijkt me een fout van iemand die zeer oppervlakkig te werk is gegaan, dacht misschien "ah, gaat over strips, is vast humoristisch". Wel kwalijk. Verkeerde verwachtingen vergallen het vaak.
Laatst bewerkt doormaupi.

Lees meer
20 jaren 3 maanden geleden #7143 door Inge
Beantwoord door Inge in topic Re: bericht

Misschien deugt de vertaling niet? Ik heb het in het Engels gelezen.

Dat kan het inderdaad zijn, maar

Verkeerde verwachtingen vergallen het vaak.

Dat kan het ook zijn. Of misschien lag het thema me helemaal niet. Ik vond het langdradig, saai,....

Gelukkig mag hier elk zijn mening hebben :lol:

Inge
Laatst bewerkt doorInge.

Lees meer
20 jaren 3 maanden geleden #7145 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Ha maupi! Dat is een verrassing!! Ik verschiet er van.

Ik word nu toch wel erg nieuwsgierig naar dit boek. Zucht, er liggen nog stápels te lezen boeken dus voor ik ooit hier aan toekom.

Berna(dettie)
Laatst bewerkt doordettie.

Tijd voor maken pagina: 0.448 seconden