Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

John Williams, Stoner

Lees meer
13 jaren 1 maand geleden #52579 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: John Williams, Stoner
Dat klopt helemaal. Ik vond het een erg mooi boek. De sfeer is soms wel triest, maar aangezien Stoner zelf zijn leven gelaten over zich heen laat komen, zelfs tevreden lijkt, is dat niet zo erg. Wij lezers kijken er tenslotte maar van de buitenkant tegenaan. Ik vond het eind heel indrukwekkend, alsof de auteur het zelf al eens had meegemaakt.

Je zou ook eens iets van John McGahern moeten lezen, Willeke. (Hij schreef het nawoord) Die schrijft ook op die manier. Het gaat nergens speciaal over, gewone levens in gewone dorpen en het boeit van begin tot eind.

Grappig is wel dat ik hier en daar aan Het bureau van Voskuil moest denken. Met name als hij zijn studeerkamer weer eens anders moest inrichten en door de manier waarop hij zijn colleges beschreef, heel nauwkeurig en ordelijk, compleet met de teksten, vragen en antwoorden.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
13 jaren 1 maand geleden #52591 door WilV
Beantwoord door WilV in topic Re: John Williams, Stoner
Ja mooi, he, ik loop dit boek aan iedereen aan te prijzen terwijl er nauwelijks iets gebeurd en het zeker niet vrolijk is. maar het is zo mooi geschreven, en zo echt inderdaad.

Ik zal de naam van John McGahern noteren Berdine, dank je wel.

Oek de Jong ligt hier klaar voor de vakantie, dat lijkt me ook zo'n boek waarin het leven aan je voorbij trekt terwijl er niet al te veel gebeurd.

Voskuil ben ik ooit aan begonnen, maar had ik toen het geduld niet voor. Misschien als ik nog iets ouder en wijzer ben.

Lees meer
12 jaren 8 maanden geleden #54924 door irene
Beantwoord door irene in topic Re: John Williams, Stoner
Ik lees het boek (als dwarsligger) in de trein. Zo geboeid door het verhaal dat ik vergeten ben uit te stappen...Tsja!

Lees meer
12 jaren 8 maanden geleden #54944 door WilV
Beantwoord door WilV in topic Re: John Williams, Stoner
Ik krijg meteen weer zin om het te herlezen Irene.

Lees meer
12 jaren 8 maanden geleden #54945 door irene
Kan ik me iets bij voorstellen. Dat gevoel heb ik nu al...als dit boek uit is ga ik het zeer zeker nog een keer lezen!

Lees meer
12 jaren 8 maanden geleden #55290 door irene
En vandaag uitgelezen! Wat een prachtig boek...eigenlijk een juweeltje, 'n boek dat iedereen eigenlijk zou moeten lezen!

Tijd voor maken pagina: 0.368 seconden