Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

John Williams, Stoner

Lees meer
13 jaren 3 maanden geleden #51837 door WilV
John Williams, Stoner werd gestart door WilV
Heeft iemand Stoner al gelezen?

Ik ben halverwege en ik ben aan het genieten!

Een eenvoudige boerenzoon wordt door zijn ouders naar de universiteit gestuurd om landbouw te studeren en zo het bedrijf voort te kunnen zetten. Tijdens een college Engels raakt hij totaal in vervoering van de Engelse taal, en verandert zonder het thuis te zeggen van studie. We volgen hem tijden zijn studie, tijdens zijn leven als docent en in zijn huwelijk. Er gebeurt eigenlijk niets spectaculairs, maar het is zó mooi geschreven, en af en toe zó prachtig treurig. Vooral het eerste hoofdstuk waarin zijn eenvoudige hardwerkende ouders er uiteindelijk toch achter komen dat hun zoon een andere weg heeft gekozen is een hoofdstuk om je héél lang te herinneren.

Mooi aan dit boek is ook dat het een herontdekte klassieker is. Het verscheen in 1965 en is recent herontdekt en wereldwijd een succes. John Williams mag dit helaas niet meer mee maken, die overleed in 1994

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
13 jaren 3 maanden geleden #51838 door WilV
Beantwoord door WilV in topic Re: John Williams, Stoner
Ik wilde dit boek tot de vakantie bewaren, maar iemand zei; “Niet doen, straks vergaat deze week de wereld, en dan heb je dit boek niet gelezen, dat kan niet”.

Voor dat argument ben ik toen maar gezwicht

Lees meer
13 jaren 3 maanden geleden #51840 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: John Williams, Stoner
Heb er alleen maar goede berichten over gehoord, maar ik ben er nog lang niet aan toe!

Lees meer
13 jaren 3 maanden geleden #51843 door Joanazinha
Beantwoord door Joanazinha in topic Re: John Williams, Stoner
Ik heb er ook alleen maar goede reacties op gehoord en gelezen. Ik wacht tot het boek een keer op mijn pad komt; wat geheid een keer gaat gebeuren: of via bookcrossing of in de kringloopwinkel of in een doos gekregen boeken. Op die manier ben ik al mooie boeken tegengekomen die ik 'ooit' nog eens wilde lezen, zoals bijv. De schaduw van de wind van Zafon.

Lees meer
13 jaren 3 maanden geleden #51845 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: John Williams, Stoner
Ik dacht ik kijk even of onze bieb het heeft. Nou die heeft het. Alleen staan er 27 reserveringen op! :shock: Gelukkig hebben ze meerdere exemplaren..... Zo meteen staan er dus 28 reserveringen! :lol:

Lees meer
13 jaren 3 maanden geleden #51846 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: John Williams, Stoner
ehhhh... 29!

Tijd voor maken pagina: 0.388 seconden