Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Kathleen Grissom - Het keukenhuis

Lees meer
13 jaren 7 maanden geleden #49251 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Kathleen Grissom - Het keukenhuis

Dettie schreef : Het waren vooral de anderen die het kromme taaltje spraken, daar heb ik nog speciaal naar gezocht. Mama Mae en papa George bijv.

Dettie

Misschien komt het dan toch door de vertaling dat het wat simpel overkomt. Ik denk dat het dan gewoon een manier van praten was die verder niet met onderontwikkeling te maken had maar meer met dialect.

<t></t>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
13 jaren 7 maanden geleden #49252 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Kathleen Grissom - Het keukenhuis

Hoe oud was Belle toen haar moeder stierf? Volgens mij was ze nog een klein kind toen ze uit het huis wegging dus heel intensief is dat onderwijs misschien niet geweest. Ze is nog een tiener als Lavinia komt en dan zijn de kinderen van mevrouw Martha er ook al.

Belle groeide op in het huis, ik weet niet hoe oud ze was toen haar moeder stierf. Maar de 1e kapiteinsvrouw behandelde haar als eigen kind en leerde haar alles. Ik dacht maar weet niet zeker dat Belle al 18 (net als Ben) was toen Lavinia kwam. Marshall was een jaar of 6 toen geloof ik. Maar ik kan het niet nakijken dus weet het niet zeker.

Dettie

Lees meer
13 jaren 7 maanden geleden #49256 door Annemarie

Dettie schreef : Maar de 1e kapiteinsvrouw behandelde haar als eigen kind en leerde haar alles. Dettie

Belle's moeder stierf toch in het kraambed? Of kort daarna? Belle bleef toen volgens mij in het grote huis wonen tot mevrouw Martha kwam. Er was toch verder geen andere vrouw? Of is me nu iets ontschoten? Toen heeft de kapitein (haar vader dus) haar naar het keukenhuis verbannen.

<t></t>

Lees meer
13 jaren 7 maanden geleden #49258 door dettie

Belle's moeder stierf toch in het kraambed? Of kort daarna? Belle bleef toen volgens mij in het grote huis wonen tot mevrouw Martha kwam. Er was toch verder geen andere vrouw? Of is me nu iets ontschoten? Toen heeft de kapitein (haar vader dus) haar naar het keukenhuis verbannen.

De 1e kapiteinsvrouw is niet Belle's moeder. Belles moeder was een slavin toch, daarom moest Belle ook het huis uit toen Martha kwam. Belle was toch ook een kleurlinge?

De kapitein was wel Belle's vader. Marshall was dus in feite haar broer.

Dettie

Lees meer
13 jaren 7 maanden geleden #49261 door Annemarie
Ja, Belle was donker maar had vanwege haar blanke vader een lichtere huid dan haar familie. Ik dacht dat Belle in het huis opgroeide omdat de kapitein daar min of meer met zijn slavin samenleefde.

<t></t>

Lees meer
13 jaren 7 maanden geleden #49262 door dettie
Nee, De kapitein was getrouwd maar kreeg met zijn eerste vrouw geen kinderen. Belle was de onwettige dochter van de kapitein, maar zijn eerste vrouw accepteerde dat en nam haar in huis op en leerde haar alles wat een blank meisje ook zou leren. Pas toen de eerste vrouw doodging en de veel jongere (jaloerse) Martha kwam moest Belle het huis uit.

Je kunt het eventueel opzoeken het staat vrij in het begin van het boek.

Dettie

Tijd voor maken pagina: 0.423 seconden