Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Kathleen Grissom - Het keukenhuis

Lees meer
13 jaren 7 maanden geleden #49222 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Kathleen Grissom - Het keukenhuis
Ja schitterend hè, ik vind het ook echt een boek voor jou Willeke.

Ik werd ook zo boos op de Marshall wat een hork van een jongen.

Maar ja, hij had natuurlijk wel vreselijke moeite met wat er gebeurd was en aan zijn moeder had hij weinig.

Dat taaltje wordt volgens mij verderop ook minder erg, maar het kan zijn dat ik gewoon zo meegesleept werd in het verhaal dat het me niet meer opviel.

Dettie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
13 jaren 7 maanden geleden #49223 door WilV
Beantwoord door WilV in topic Re: Kathleen Grissom - Het keukenhuis
Ja dat dacht ik ook, dat het minder erg werd.

Echt een prachtig boek. Het krijgt nog weinig aandacht volgens mij, dit lijkt me nu echt een boek om te promoten voor de decembermaand.

Lees meer
13 jaren 7 maanden geleden #49243 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Kathleen Grissom - Het keukenhuis
Ja, het taaltje werd minder erg. Zou dat komen omdat Belle veel met woordenboeken in de weer was? Dat ze haar taalgevoel beter ontwikkelde? Want vooral in de stukken van Belle viel het taaltje erg op.

<t></t>

Lees meer
13 jaren 7 maanden geleden #49244 door WilV
Beantwoord door WilV in topic Re: Kathleen Grissom - Het keukenhuis
Dat zou heel goed kunnen, daar had ik nog niet aan gedacht.

Lees meer
13 jaren 7 maanden geleden #49249 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Kathleen Grissom - Het keukenhuis
Maar Belle was toch al ontwikkeld voor Lavinia kwam? Zij had van de 1e mevrouw Percy les gehad.

Toen de 2e mevrouw, Martha, kwam moest Belle weg uit het grote huis en toen kwam Lavinia pas.

Het waren vooral de anderen die het kromme taaltje spraken, daar heb ik nog speciaal naar gezocht. Mama Mae en papa George bijv. Ik denk dat de schrijfster (of vertalter) zelf een betere manier van weergeven vond. De zinnen waren in het begin wel heel erg krom en die kromme volgorde van woorden veranderde naderhand.

Dettie

Lees meer
13 jaren 7 maanden geleden #49250 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Kathleen Grissom - Het keukenhuis

Dettie schreef : Maar Belle was toch al ontwikkeld voor Lavinia kwam? Zij had van de 1e mevrouw Percy les gehad.

Toen de 2e mevrouw, Martha, kwam moest Belle weg uit het grote huis en toen kwam Lavinia pas.

Dettie

Hoe oud was Belle toen haar moeder stierf? Volgens mij was ze nog een klein kind toen ze uit het huis wegging dus heel intensief is dat onderwijs misschien niet geweest. Ze is nog een tiener als Lavinia komt en dan zijn de kinderen van mevrouw Martha er ook al.

<t></t>

Tijd voor maken pagina: 0.394 seconden