Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Sophie Zijlstra - Margot

Lees meer
13 jaren 7 maanden geleden #48948 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Sophie Zijlstra - Margot
ja ik snap wel wat je bedoelt. Jij vindt dat met dit boek het beeld van wat jij van Margot hebt onderuit gehaald wordt, toch?

Maar in feite doet de schrijfster wat heel veel schrijvers doen, een persoon die echt geleefd heeft laten denken en praten. Pure fictie ook. Alleen jij vindt het in dit geval niet kunnen omdat het Margot is.

Dettie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
13 jaren 7 maanden geleden #48950 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Sophie Zijlstra - Margot
Juist. Dat vind ik. En jij hebt er geen moeite mee. Dat snap ik ook.

Lees meer
13 jaren 7 maanden geleden #49317 door WilV
Beantwoord door WilV in topic Re: Sophie Zijlstra - Margot
Tjonge, wat een discussie. Het had wel een samenleesboek kunnen zijn. Leuk om te lezen trouwens.

Ik heb het boek ook gelezen, en ik had niet zo'n last van fictie rondom een bestaand figuur. Het zal letterlijk niet zo gegaan zijn, maar dat beweert de schrijfster ook niet. Het schetst de sfeer en eenzaamheid van die tijd, en de waanzin vooral, en zet het spotlicht op "het zusje van".

Ik vond het mooi.

Lees meer
13 jaren 7 maanden geleden #49319 door dettie
ja ik vond het ook een erg mooi boek. Die eenzaamheid, je zegt het goed. Hoe eenzaam zal iemand zijn als je overal geweerd wordt, overal behandeld wordt als iets minderwaardigs. Vreselijk! Je moet er niet aan denken toch?

Dettie

Lees meer
13 jaren 7 maanden geleden #49320 door WilV
Beantwoord door WilV in topic Re: Sophie Zijlstra - Margot
Ik ben altijd verbijsterd dat de mensen zo weinig tegenin gingen. Begrijp me niet verkeerd, ik betwijfel of ik zelf de moed zou hebben, maar zo'n directrice van een school die de leerlingen al uitschrijft voor het officiele bevel er is... mijn verstand staat daar bij stil.

Er waren genoeg mensen die wel verzet pleegden natuurlijk, maar toch, al die scholen en verenigingen waar zomaar een deel van de groep weg moest...

Lees meer
13 jaren 7 maanden geleden #49322 door dettie
Ja daar denk ik dan ook over na als ik zo'n boek lees. Wat zou ik doen in zo'n geval.

Zou mijn verontwaardiging de overhand krijgen en zou ik er tegenin gaan of zou ik te bang zijn voor de gevolgen. Ik hoop altijd het eerste maar je weet nooit wat je in zo'n situatie doet. En hoe ga je er dan later mee om? Als je de gevolgen hoort. Lijkt me heel moeilijk.

Dettie

Tijd voor maken pagina: 0.438 seconden