Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Carlijn Vis - Vrij spel (debuut)

Lees meer
13 jaren 9 maanden geleden #48263 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Carlijn Vis - Vrij spel (debuut)
Ja, helemaal waar.

Toch: af en toe heb ik zo'n opruimwoede en dan gaan er veel uit! Maar dat is al even geleden.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
13 jaren 9 maanden geleden #48264 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Carlijn Vis - Vrij spel (debuut)
Soms moet het wel.

<t></t>

Lees meer
9 jaren 10 maanden geleden #77035 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Carlijn Vis - Vrij spel (debuut)
Je zal er misschien niet veel meer van weten, maar mijn wenkbrauwen rezen - inderdaad dus! - hoog bij het lezen van jouw verslag. Voor mij was de rol van de kleindochter heel klein, van de andere familie nog kleiner. Ik heb een historisch verhaal gelezen, het verhaal van een moedige vrouw, die met haar vriend naar Engeland wil omdat ze iets wil betekenen en zich in het bezette Nederland geremd voelt. Een jonge moedige vrouw, die zich weinig aantrok van de zeden van haar tijd, en haar eigen weg ging. Daarin gehinderd werd, hetgeen haar niet tegen hield.

Ja, af en toe gaan we naar het heden en zijn er die kleinkinderen - inclusief die schijnheilige kleinzoon die omama even laat zien hoe ze moet internetbankieren - maar voor mij lag de nadruk op de ontsnapping. Ik wilde ook wel meer weten over het echte verhaal van soldaat van oranje, maar Carlijn Vis verwijst naar het gelijknamige boek, waar het allemaal in staat. Waarom zou ze dat verhaal herhalen in een boek over haar eigen oma?

Een prima boek vond ik het, en als haar tweede roman in mijn handen komt, aarzel ik niet.

Tijd voor maken pagina: 0.394 seconden