Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Baird T. Spalding - De meesters van het verre oosten

Lees meer
13 jaren 10 maanden geleden #47522 door dbeuker
kun je nagaan, wat een boek als de meesters teweeg kan brengen... Ik leer nu op mijn 67 ste, weer dingen die ik echt niet wist... Domme Dick he!! Ik kom nooit in een bieb, maar nu ga ik er toch eens neuzen, geinspireerd door Annemarie.. Tja Als ik een boek wil lezen, dan koop ik het gewoon.. Wat een verwend nest he?? Nou zodra je het boek begint te lezen, dan laat het je niet meer los..Maar alle vragen die nog hebt, worden in deel twee heel goed uitgelegd en heb je dan nog vragen...Ik zal je naar eer en geweten

antwoorden.. Weet ik het ook niet, nou dan zoeken we gewoon iemand die het wel weet...

Ik ga nu weer even een klein stukje bijbeltekst proberen te doorgronden...

Ben je nieuwsgierig wat ik heb gevonden..Het gaat over celibatair zijn volgens de vertaling van de statenbijbel, maar in de oorspronkelijke tekst, staat dat je het evangelie moet vieren, dus celibrate....

Ik vier het leven altijd....

<t>De gezegende sprak: Ook dit gaat voorbij...</t>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
13 jaren 10 maanden geleden #47525 door Annemarie
Het leuke van een bibliotheek is dat de drempel om eens iets heel anders te lezen minder hoog is. Je kunt dus je horizon verbreden zonder dat je daar financieel bij inschiet. Soms kies ik een boek dat ik in een winkel voorbij zou lopen en dan blijkt het een pareltje. Soms heb ik hoge verwachten en is het niets. Uitproberen en ontdekken kan en mag en dat maakt een bibliotheek zo leuk. Valt een boek tegen dan leg ik het weg, dat doe je toch niet snel bij een gekocht boek.

<t></t>

Lees meer
13 jaren 10 maanden geleden #47534 door dbeuker
Nou dick is toch een rare snuiter hoor, als hij een boek koopt en het bevalt hem niet, dan geeft ihij het gewoon weg... Dus als ik nu naar de bieb ga en ik zoek een boek uit , dat ik nog niet gelezen heb(waarin ik uiteraard geinteresseerd ben), dan moet ik uitkijken het niet zo maar weg te geven..

De vrouw thuis is wel lid van de bied in Schagen en die leest elke dag wel een boek, meest romannetjes van Hella Haase en Maarten t Hart en dergelijke..Maar sinds mijn 33ste lees ik geen romannetjes meer, en waarom ik zal er eens op mediteren.. Ik denk dat ik meteen al in het begin weet hoe het gaat eindigen en dan is voor mij de lol er af.. Ik las vooral detectives, van Simon Templar de Saint..

De pareltjes uit de bied die komen dus bij jou te voorschijn, en als je er een stuk of 100 hebt , dan maak je er een mooie halsketting van...

Ik ga weer eens naar de bied , als ik klaar ben met het evangelie van Maria de Magdelena, en dan wil ik uitzoeken met de oude geschriften, hoe het komt waarom zij als hoer wordt afgeschilderd, terwijl ik "voel " dat zij allang het "Christusbewustzijn" het hare had gemaakt, door de lessen van Jezus van Nazareth..

Dus misschien over 25 jaar de bieb weer in, of ik krijg inspiratie ergen vandaan...

<t>De gezegende sprak: Ook dit gaat voorbij...</t>

Tijd voor maken pagina: 0.359 seconden