Nou dick is toch een rare snuiter hoor, als hij een boek koopt en het bevalt hem niet, dan geeft ihij het gewoon weg... Dus als ik nu naar de bieb ga en ik zoek een boek uit , dat ik nog niet gelezen heb(waarin ik uiteraard geinteresseerd ben), dan moet ik uitkijken het niet zo maar weg te geven..
De vrouw thuis is wel lid van de bied in Schagen en die leest elke dag wel een boek, meest romannetjes van Hella Haase en Maarten t Hart en dergelijke..Maar sinds mijn 33ste lees ik geen romannetjes meer, en waarom ik zal er eens op mediteren.. Ik denk dat ik meteen al in het begin weet hoe het gaat eindigen en dan is voor mij de lol er af.. Ik las vooral detectives, van Simon Templar de Saint..
De pareltjes uit de bied die komen dus bij jou te voorschijn, en als je er een stuk of 100 hebt , dan maak je er een mooie halsketting van...
Ik ga weer eens naar de bied , als ik klaar ben met het evangelie van Maria de Magdelena, en dan wil ik uitzoeken met de oude geschriften, hoe het komt waarom zij als hoer wordt afgeschilderd, terwijl ik "voel " dat zij allang het "Christusbewustzijn" het hare had gemaakt, door de lessen van Jezus van Nazareth..
Dus misschien over 25 jaar de bieb weer in, of ik krijg inspiratie ergen vandaan...
<t>De gezegende sprak: Ook dit gaat voorbij...</t>