Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Bouke Billiet-In de naam van TienKamelen (slbk januari 2013)

Lees meer
13 jaren 6 maanden geleden #49736 door WilV
Wat een heerlijk romandebuut is dit. Hoe krijgt iemand het voor elkaar zoveel treurnis in één boek te krijgen zonder dat het een treurig boek wordt. En af en toe zelfs een grappig boek is. Verder is het goed geschreven, ontroerend, maatschappijkritisch en maatschappelijk betrokken, zonder dat het prekerig is en een opgestoken vingertje heeft, vol verhalen, mensen en landschappen, en verder gewoon een héérlijk boek om te lezen. Het hoofdstuk “de slag om tien kamelen”verdient nog een eervolle vermelding, dat staat werkelijk vol met mooie betogen, ontwikkelingen en beschrijvingen. De ontwikkeling die TienKamelen door gemaakt heeft wordt in dit hoofdstuk, en in het hele boek trouwens, ook erg mooi beschreven.

Voor wat ik tot nu toe gelezen heb zeker een kanshebber.

Een schrijver om in de gaten te houden lijkt mij.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
13 jaren 6 maanden geleden #49739 door dettie
ja mooi hè Willeke, ik vond het ook zo'n prachtig verhaal, het begin is even wennen maar als het verhaal je eenmaal te pakken heeft dan is het zo mooi. Knap dat er toch nog een bepaalde lichtheid in zit terwijl het best pittig is allemaal.

Dettie

Lees meer
13 jaren 6 maanden geleden #49740 door WilV
Ja héél bijzonder is dat. Jij had me al gewaarschuwd voor het begin, dus ik had daar niet zo'n last van. Als je onwetend begint te lezen is het wel even wennen denk ik.

Lees meer
13 jaren 6 maanden geleden #49813 door dettie
Dit boek is gebombardeerd tot samenleesboek van de maand januari 2013

Heb je het al helemaal gelezen Willeke? (Ik begreep uit je eerdere bericht dat je het toen nog niet helemaal uit had)

Ik ben namelijk zo benieuwd hoe je het hele boek vindt.

Dettie

Lees meer
13 jaren 6 maanden geleden #49829 door WilV
Ja ik heb het uit. Ik vond het prachtig. De post boven jouw post heb ik geschreven toen ik het boek helemaal uit had. heb er ontzettend van genoten, vooral van alle personages, en van de kunst zware onderwerpen niet tot een zwaar boek te laten worden.

Volgende week gaat het richting Marjo.

Lees meer
13 jaren 6 maanden geleden #49960 door irene

Volgende week gaat het richting Marjo.

Het boek is bij mij terecht gekomen! (Naam Marjo, mijn adres...)

Nu het hier toch is wil ik het ook wel lezen, eind volgende week stuur ik het dan verder door naar Marjo is dat goed dames?

groetjes, Irene

Tijd voor maken pagina: 0.550 seconden