Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Rachel Joyce, De onwaarschijnlijke reis van Harold Fry

Lees meer
13 jaren 11 maanden geleden - 13 jaren 11 maanden geleden #46750 door WilV
Een man krijgt op een doordeweekse dinsdagmorgen een brief, schrijft een antwoord, wandelt naar de dicht bijzijnste brievenbus, aarzelt als hij de brief in de bus wil gooien, loopt naar de volgende brievenbus, en dan naar de volgende, tot hij zonder erg, en zonder enige voorbereiding ,zonder een plan, een wandeloutfit of zelfs maar wandelschoenen begint aan een wandeltocht van 800 kilometer.

Een avontuurlijk type zou je denken. Het tegendeel is waar. Harold Fry is zo’n man die veertig jaar voor dezelfde baas gewerkt heeft, zonder dat iemand enig idee heeft wat zijn hobby’s zijn, en wie hij nu eigenlijk is. Die een slijterijbon krijgt bij zijn afscheid omdat niemand weet dat hij geheelonthouder is. Die tientallen jaren naar dezelfde vakantiebestemming gaat, en bij wie de sleur in zijn huwelijk behoorlijk heeft toegeslagen. Hij brengt zijn gepensioneerde leven dan ook in een trage saaie routine door. Tot die brief dus.

Ik ben net begonnen in dit boek, vanmiddag eigenlijk pas, maar ik kan het nu al van harte aanbevelen. Prachtig van taal en schrijfstijl, en zeer nieuwsgierig makend naar het vervolg en de beweegredenen van deze reis. Want natuurlijk zit er een verhaal achter die brief, en al wandelend komt de lezer, ik dus nog ik dit geval, beetje bij beetje te weten wat dat verhaal is.

Maar zonder dat ik het uit heb durf ik het nu al van harte aan te bevelen.

Willeke
Laatst bewerkt 13 jaren 11 maanden geleden doorWilV.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
13 jaren 11 maanden geleden #46757 door marjo
Het leek me ook zonder jouw aanbeveling al de moeite waard..

Lees meer
13 jaren 11 maanden geleden #46759 door Annemarie
Bedankt Willeke voor je beschrijving. Ik was al nieuwsgierig naar dit boek. Lijkt me absoluut wat!

<t></t>

Lees meer
13 jaren 11 maanden geleden #46761 door WilV

Marjo schreef : Het leek me ook zonder jouw aanbeveling al de moeite waard..

Ha, nee jij was het boek al op het spoor, maar ik dacht misschien kan ik iemand anders even op weg helpen.

Lees meer
13 jaren 11 maanden geleden #46762 door WilV

Annemarie schreef : Bedankt Willeke voor je beschrijving. Ik was al nieuwsgierig naar dit boek. Lijkt me absoluut wat!

Ik heb het nog niet uit, maar ik kan me bijna niet voorstellen dat mijn enthousiasme minder gaat worden. Het is echt mooi.

Gaat uiteraard ook over de confrontatie met zijn verleden, en de fragmentatie van die scenes, iedere keer een klein stukje, is echt héél erg mooi gedaan.

Je mag het van me lenen hoor, ik denk maar zo dat jij het ook mooi vindt.

Willeke

Lees meer
13 jaren 11 maanden geleden #46774 door Annemarie
Ik zal er eens naar speuren in de bieb!

<t></t>

Tijd voor maken pagina: 0.460 seconden