Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Anton Valens: Het boek Ont

Lees meer
10 jaren 10 maanden geleden #69401 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Anton Valens: Het boek Ont
Het Boek Ont van Anton Valens is bewerkt tot een radiodrama dat vanaf 12 september wekelijks wordt uitgezonden door de NTR op Radio 1. Het 5-delige drama dat tot stand kwam met steun van het Mediafonds, zal iedere week in de nacht van vrijdag op zaterdag na het nieuws van 0.00 op Radio 1 te beluisteren zijn.

Het Boek Ont gaat over een onvergetelijke vriendenclub: Man & Post. Met de overgang van de gulden naar de euro breekt voor Isebrand Schut de financiële ijstijd aan. Na oneervol ontslag als callcentermedewerker probeert hij zijn leven op de rit te krijgen door een zelfhulpgroep op te richten. De ambities van de leden van Man&Post strekken echter verder dan het saneren van hun administratie: de Limburger Jean-Luc wil van de wietplantage in zijn woonkamer af, de psychiatrisch verpleegkundige Sylvio probeert als vj naam te maken in het Groninger uitgaanscircuit en de voorman Ebel Formsma staat op de bres voor de ondergrondse toiletten op de Grote Markt.

Wanneer de flamboyante en bemiddelde organisatieadviseur Meckering uit Nieuw-Buinen zich bij de groep meldt, wordt Isebrand uit zijn inertie getild. Meckering, met zijn fenomenaal onnavolgbare redeneerkunst, neemt hem mee op een lange reis naar de oorsprong van het voorvoegsel ‘ont’.

Het Boek Ont stond eerder op de shortlist van de AKO Literatuurprijs, de longlist van de Libris Literatuurprijs en de longlist van de Gouden Boekenuil.

----

Het wordt wel erg laat uitgezonden. :(

Dettie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

10 jaren 10 maanden geleden #69402 door
Beantwoord door in topic Re: Anton Valens: Het boek Ont
Ja, dat vind ik ook altijd met dit soort dingen. Na het nieuws van 12 uur gaat bij mij de wekkerradio uit en vaak ben ik voor die tijd al weggedoezeld.

Lees meer
10 jaren 10 maanden geleden #69408 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Anton Valens: Het boek Ont
Je kan terugluisteren..

10 jaren 10 maanden geleden #69414 door
Beantwoord door in topic Re: Anton Valens: Het boek Ont
Ik weet het, maar dan heb ik er vaak toch niet meer zo veel zin in.

Lees meer
10 jaren 9 maanden geleden #69934 door Lezer100
Beantwoord door Lezer100 in topic Re: Anton Valens: Het boek Ont

Marjo schreef : Ik vind het een mannenboek, omdat het vrij emotieloos is

Kun je die stelling wat nader toelichten, Marjo ? Die staat los van het boek, begrijp ik.

<t>Lezer100</t>

Lees meer
10 jaren 9 maanden geleden #69938 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Anton Valens: Het boek Ont
In heb het nooit onderzocht, maar als er sprake is van hoogdravende emoties, als de taal er van bruist, is het ook vaak een dramatisch verhaal, en daar smullen vrouwen meer van dan mannen is mijn ervaring.

Is de taal droger, meer gericht op de feiten, dan valt het in de smaak van mannen.

Het zal zeker niet zo zwart-wit zijn, maar toch..

Tijd voor maken pagina: 0.454 seconden