Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Kieke Plooij - De brander (debuut)

Lees meer
14 jaren 7 maanden geleden #41686 door dettie
Kieke Plooij - De brander (debuut) werd gestart door dettie
'Het is tijd dat je een echte kerel wordt,' had vader tegen Hector gezegd. 'Veertien! Hoog tijd!' Moeder was die ochtend met de trekschuit vertrokken naar haar zuster in Delft. Alleen de knechten en de meiden waren nog thuis.'

Lees verder, klik hier www.leestafel.info/archief/romans-volwas...ke-plooij-de-brander

Dettie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
14 jaren 7 maanden geleden #41688 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Kieke Plooij - De brander
Nu heb ik het gevoel dat dit net zo goed een jongerenboek had kunnen zijn. Kan dat kloppen??

Lees meer
14 jaren 7 maanden geleden #41690 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Kieke Plooij - De brander
Nee helemaal niet. Dan is mijn verslag niet goed.

Waarom denk je dat? vanwege de openingsregels?

Of denk je nu aan de boeken van Floortje Zwigtman die ook over homose.ksualiteit gaan?

Dettie

Lees meer
14 jaren 7 maanden geleden #41695 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Kieke Plooij - De brander (debuut)
Ik bedoel inderdaad wel de oudere jongeren, bovenbouw middelbare school zeg maar, maar ik had niet gedacht aan Zwigtman.

Misschien komt het dor het feit dat het over een jongen gaat, een weeshuis, en het ontdekken van de liefde.

Maar jij vindt van niet, en jij hebt het gelezen!

Lees meer
14 jaren 7 maanden geleden #41698 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Kieke Plooij - De brander (debuut)
Ik denk dat je het verslag een beetje te snel gelezen hebt.

De man is al getrouwd en ontdekt dan pas dat hij op mannen valt. Hector zit in het bestuur van dat weeshuis, dus echt over een jongen gaat het niet.

Ook haal ik de regels aan dat Hector geen animale liefde wil met zijn vrouw. Hij is al een aantal jaren getrouwd en zit al een aantal jaren in het bestuur voor hij de student ontmoet waarmee hij die verhouding begint.

De openingszin van m'n verslag gaat over een jongen. Die plaatste ik om aan te geven dat hij toen al moeite had met vrouwen maar hij dacht dat dat kwam omdat het zo plotseling en onverwacht was. Maar daarna gaat het toch echt over een volwassen man volgens mij.

Ik kan niet alles vertellen anders verraad ik teveel.

Dettie

Lees meer
14 jaren 7 maanden geleden #41699 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Kieke Plooij - De brander (debuut)
Komt op mij helemaal niet over als een jongensboek hoor. Het klinkt heel erg boeiend vind ik. Veel mannen trouwden natuurlijk vroeger gewoon omdat het zo hoorde. Dat heeft vast heel veel leed met zich meegebracht. Ook voor de arme vrouwen waarmee ze trouwden. Die hadden natuurlijk wel wat anders van het huwelijk verwacht. Vanmorgen zag ik op het nieuws dat steeds meer homo's gepest worden. Te triest voor woorden.

<t></t>

Tijd voor maken pagina: 0.442 seconden