Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Diane Hammond - Hannah's droom

7 jaren 8 maanden geleden #88168 door
Beantwoord door in topic Re: Diane Hammond - Hannah's droom
Ik ben inmiddels wel wat verder in het boek en Max Biedelman duikt nu wel meer op. Er staat ook wat meer over Effie in. Grappig vind ik wel hoe Harriet zich als Max Biedelman verkleed en zich Maxime laat noemen, een naam waar de echte Max Biedelman een afkeer van had. Erg sympathiek is ze nog steeds niet, hoewel ze het wel moeilijk heeft gehad in haar jeugd.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

7 jaren 8 maanden geleden #88208 door
Ik heb het boek uit en ik heb toch wel een probleem met de merkwaardige draai van Harriet.

Ze ontslaat Neva, laat de sloten op de schuur waar Hannah is opgesloten veranderen en ontzegt Sam de toegang tot Hannah. Vervolgens weet men de schuur van binnenuit te openen en loopt men met Hannah naar een andere locatie. Als ze daar is, komen Lavinia en Harriet en lijkt Harriet ineens achter de verhuizing van de olifant te staan. Dat komt toch wel een beetje vreemd over. Je zou eerder denken dat ze alles zou doen om de olifant terug te krijgen in de dierentuin.

Lees meer
7 jaren 8 maanden geleden #88210 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Diane Hammond - Hannah's droom
Ik weet niet meer precies hoe het afliep Renate, zoals gezegd is het zeven jaar geleden dat ik het boek las en ik heb daarna alweer zoveel gelezen.

Wel weet ik nog dat de olifant huilde (of ben ik nu met een ander boek in de war) en dat de olifant uiteindelijk de vrijheid kreeg.

Kijk je het filmpje nog? Het gaat niet over het boek, wel gaf dit filmpje de aanleiding om het boek te schrijven. je vindt het vast mooi.

Dettie

7 jaren 8 maanden geleden #88213 door
Die merkwaardige draai van Harriet viel me dus op. De olifant wordt naar de andere locatie vervoerd, waar ze met luid getrompetter van de andere olifanten begroet wordt en dat is het dus. Hoe het verder gaat met de andere hoofdpersonen is niet duidelijk. Harriet heeft het plan om de dierentuin op te knappen en min of meer in een soort monument voor Max Biedelman te veranderen. Over het idee om geld in te zamelen voor het transport van de olifant, lees je niets. Alles gaat eigenlijk ineens heel snel.

Neva wordt ontslagen

Sam wordt de toegang tot Hannah ontzegd en de sloten zijn veranderd

De olifant wordt snel weggehaald en naar een andere locatie gebracht

De olifant wordt naar het reservaat gebracht

Dit alles in een, of 2 hoofdstukken.

In ieder geval gaat het allemaal heel snel en dat komt een beetje vreemd over in het licht van wat er eerder allemaal gebeurd is. Er is geen toelichting op de merkwaardige draai van Harriet, niets meer over het geld dat bij elkaar zou moeten worden gebracht en het lijkt bijna of de auteur er snel een eind aan wilde maken.

Tijd voor maken pagina: 0.395 seconden