Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Ellen Heijmerikx - Wij dansen niet

Lees meer
14 jaren 8 maanden geleden #40707 door bejaardentehuis
Beantwoord door bejaardentehuis in topic Re: Wij dansen niet - Ellen Heijmerikx
dit boek is een belevenis van 50 jaar geleden. hoe is het nu dan met die vader en moeder en met deze gemeente?

wat is uiteindelijk de uitwerking hiervan geworden?

dat mis ik een beetje in het interview op de tv en ook in de gesprekken die ellen voert.

<t></t>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
14 jaren 8 maanden geleden #40708 door WilV
Beantwoord door WilV in topic Re: Wij dansen niet - Ellen Heijmerikx
Ik begreep uit een interview dat ze maar heel af en toe contact heeft nu met haar ouders, maar wel met haar zus die wel bij de Noorse broederschap hoort maar veel milder in haar opvattingen is, dus misschien verschuift het wel wat in de loop van de generaties.

Ik heb het boek nog niet gelezen, dus inhoudelijk kan ik er nog weinig van zeggen.

Trouwens welkom!

groeten Willeke

Lees meer
14 jaren 8 maanden geleden #40709 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Wij dansen niet - Ellen Heijmerikx
De gemeente bestaat nog steeds. Ook in Nederland. Ik heb even "Noorse broeders" ingetypt in Google en er kwam van alles tevoorschijn. Tegenwoordig heet het officieel: De Christelijke Gemeente Nederland (CGN)

<t></t>

Lees meer
14 jaren 8 maanden geleden #40710 door Annemarie
Ik heb een verslag van een interview gevonden waar het haar rechtstreeks wordt gevraagd:

reinswart.blogspot.com/2011/10/ellen-hei...w-en-witteman-4.html

Ze heeft er een paar dagen terug (op 4-10-2011) over verteld bij Pauw en Witteman. Is dit het interview waar jij het over hebt Willeke? Ze ziet haar ouders twee keer per jaar. Ook stelt ze dat "De teleurstelling dat een kind met het geloof breekt gaat altijd ten koste van de liefde en aandacht van de ouders."

<t></t>

Lees meer
14 jaren 8 maanden geleden #40714 door WilV
Beantwoord door WilV in topic Re: Wij dansen niet - Ellen Heijmerikx
Ja precies dat heb ik gezien, ik wist niet meer waar. las ook een interview met haar toevallig, ze is erg in het nieuws momenteel.

Haar vorige boek heb ik trouwens wel gelezen, was dat geen debuut wat wij samen lazen toentertijd?

Groeten Willeke

Lees meer
14 jaren 8 maanden geleden #40715 door Annemarie
Het vorige boek heb ik weer niet gelezen. Maar dat wil ik nog wel gaan doen. Dit tweede boek is in ieder geval erg mooi. Ik was er echt even ontdaan van.

Of het een samenleesboek is geweest weet ik niet dus ik speel de vraag even door.

<t></t>

Tijd voor maken pagina: 0.446 seconden