Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Daphne Huisden: Alles is altijd fictie (debuut)

Lees meer
14 jaren 1 week geleden #46176 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Daphne Huisden: Alles is altijd fictie (debuut)
Gek he, het boek trekt me helemaal niet, misschien wil ik niet aan dat onzekere in het verhaal :D

In filosofie wordt ook vaak gezegd, niets is wat het is. Is de tafel wel een tafel enz. Daar krijg ik ook de kriebels van

terwijl filosofen toch heel boeiende gedachten kunnen hebben.

Ik wil verhalen met een kop en staart geloof ik maar daar ga ik eens over filosoferen :D

Dettie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
14 jaren 1 week geleden #46179 door marjo
Er is wel een kop en een staart hoor..het is niet echt zweverig. Maar ik kan dat niet uitleggen.

Lees meer
14 jaren 1 week geleden #46182 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: Daphne Huisden: Alles is altijd fictie (debuut)
Nou ik weet het niet Marjo. Als alle zij's het's moeten worden.... Waarom heeft ze dan geen "het" geschreven? Als het meisje geen meisje mag zijn, dan is er werkelijk kop nog staart aan dit boek.

Lees meer
14 jaren 1 week geleden #46185 door marjo
Als het goed is - maar ik heb het niet gecontroleerd - staat er in het boek geen vermelding als zij of hij als het om de hoofdpersoon gaat, heeft ze dat omzeild.

Lees meer
14 jaren 1 week geleden #46203 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: Daphne Huisden: Alles is altijd fictie (debuut)
Ik zal er zo meteen in de bieb even een blik in werpen. Of laat ik het maar even meenemen.

Lees meer
14 jaren 6 dagen geleden #46228 door berdine
Ik heb een flink stuk door het boek gezapt, en natuurlijk heeft ze gelijk en wordt er nergens expliciet zij of hij gezegd. Maar als ik het lees alsof de hoofdpersoon een hij is, dan wordt "hij" toch wel een erg watje en zijn moeder nog erger gestoord dan ze mogelijk al is. Hij/zij wordt door moeder voortdurend lieverd, schat en schattebout genoemd, hij/zij staat te trillen op zijn/haar benen als in de supermarkt een "vieze man" hem/haar niet los wil laten en raakt helemaal in paniek als hij/zij later door diezelfde man achtervolgd wordt. Lees ik het boek alsof het om een hij gaat, dan voelt het absoluut niet goed aan. Teveel kleine, soms onbenoembare dingen in het gedrag dat een jongen van een jaar of 18 (hij/zij mag zelf het huurcontract tekenen) niet zou vertonen.

Nou heb ik het nog niet gelezen als zijnde een "het", maar dat is ook niet mogelijk, of ik zou er in gedachte een marsmannetje van moeten maken. :shock:

De annotatie van de bieb, voor in het boek, gaat ook gewoon uit van een meisje.

Eerlijk gezegd vind ik het een beter rieken naar gewichtigdoenerij........

Tijd voor maken pagina: 0.436 seconden