Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Irène Némirovsky - Storm in juni

Lees meer
20 jaren 9 maanden geleden #4669 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Dan nog Irene: Carl Friedman is juist mede door dat zogenaamde oorlogsverleden bekend in het buitenland. Als dit waar is (je hebt gelijk, Dettie, ook hiervan weet je nooit zeker of het waar is) dan betekent dat dat ook recensies en en kritieken niets zeggen: de schrijvers daarvan gaan immers uit van de gegevens die zij net als wij krijgen?

Maar ik geloof Némirovsky wel, alleen al omdat het boek daardoor net iets meer heeft dan wanneer alles verzonnen is. Toch: het zou allemaal volslagen uit de duim gezogen kunnen zijn..

En dan blijft er een mooi werk over over de Fransen in die oorlogstijd..
Laatst bewerkt doormarjo.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
20 jaren 9 maanden geleden #4670 door tiba
Beantwoord door tiba in topic Re: bericht
Als het voorgesteld wordt als (auto)biografisch en het blijkt onwaar,

de biografie is verzonnen... dan vind ik dit schokkend.

Lijkt er dan op dat het een manier is om in de belangstelling te komen en succes en geld te winnen.

Met zo'n thema kan dat niet, vind ik (gesteld natuurlijk dat het waar is dat het verzonnen is).

Groetjes. Tiba.
Laatst bewerkt doortiba.

Lees meer
18 jaren 10 maanden geleden #17597 door PetraO.
Beantwoord door PetraO. in topic Re: bericht
Ik heb dit boek net uit en ik vond het goed geschreven: die vlucht hals over kop uit Parijs en dan dat samenleven met de Duitsers die in het dorp zijn gelegerd. Het gaat om aspecten van WOII waar ik nog niet veel over gehoord had.

Ik lees hier dat er is getwijfeld aan het bestaan van deze schrijfster. Mij maakt het niet zoveel uit wat waar gebeurd is en wat niet, en of het autobiografisch is of niet. Het kwam in ieder geval wel geloofwaardig over.
Laatst bewerkt doorPetraO..

Tijd voor maken pagina: 0.376 seconden