- Ontvangen bedankjes 0

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Ja en nee. Ik heb alleen nog maar Zwart water van haar gelezen en hoewel ik eigenlijk helemaal niets met thrillers heb, vond ik dat een heel, heel goed boek. Eigenlijk vind ik het een beetje tekort door de bocht om, in ieder geval, op Zwart water het etiket thriller te plakken. Zelfs het etiket literaire thriller wil ik er niet voor gebruiken, maar dat wordt veroorzaakt door het gegeven dat er (en dat is slechts mijn mening!) zo ontzettend veel kaf onder dat koren zit. Zwart water is een 'gewoon' een uitstekend verhaal, waarin 'toevallig' twee moorden en veel later nog een, gepleegd worden. Het draait niet allemaal om die moorden en het vinden van de moordenaar. Maar ik besef dat ik een geheel eigen draai aan de definitie van (literaire) thriller heb gegeven en het daarom niet als een thriller beschouw. Ik kan wel leven met dat wat er op Wikipedia over Ekman wordt gezegd, op basis van 'al die ene boek' die ik van haar heb gelezen:Dettie schreef : Ik dacht eigenlijk dat Kerstin Ekman thrillers schreef of heb ik het mis?
Copyright © 2026 leestafel.info
Niets van deze site mag ter publicatie worden overgenomen.
Indien nodig kunt u contact opnemen met de beheerder van Leestafel, e-mail: Dettie@leestafel.info
Inloggen