Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Samenleesboek oktober/november

Lees meer
15 jaren 9 maanden geleden #35025 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Haha nou je bent duidelijk geweest, laten we het daar maar bij houden. :D

Ik vind Asta's ogen en Mijn naam was Alice alle twee erg geschikt als samenleesboek en alle twee mooie boeken ook.

Ik dacht eigenlijk dat Kerstin Ekman thrillers schreef of heb ik het mis?

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
15 jaren 9 maanden geleden #35026 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Ik moet ook maar eens nomineren, want voorop staat bij mij het leesplezier..dan valt zo'n boek als de derde nominatie van Willeke af..
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
15 jaren 9 maanden geleden #35031 door Ellen
Beantwoord door Ellen in topic Re: bericht

Dettie schreef : Ik dacht eigenlijk dat Kerstin Ekman thrillers schreef of heb ik het mis?

Ja en nee. Ik heb alleen nog maar Zwart water van haar gelezen en hoewel ik eigenlijk helemaal niets met thrillers heb, vond ik dat een heel, heel goed boek. Eigenlijk vind ik het een beetje tekort door de bocht om, in ieder geval, op Zwart water het etiket thriller te plakken. Zelfs het etiket literaire thriller wil ik er niet voor gebruiken, maar dat wordt veroorzaakt door het gegeven dat er (en dat is slechts mijn mening!) zo ontzettend veel kaf onder dat koren zit. Zwart water is een 'gewoon' een uitstekend verhaal, waarin 'toevallig' twee moorden en veel later nog een, gepleegd worden. Het draait niet allemaal om die moorden en het vinden van de moordenaar. Maar ik besef dat ik een geheel eigen draai aan de definitie van (literaire) thriller heb gegeven en het daarom niet als een thriller beschouw. Ik kan wel leven met dat wat er op Wikipedia over Ekman wordt gezegd, op basis van 'al die ene boek' die ik van haar heb gelezen:

Ekman schreef in de jaren zestig een aantal detectiveverhalen die opvielen door de combinatie met sfeervolle natuurbeschrijvingen en een sterk psychologisch inzicht. Vanaf de jaren zeventig ontwikkelde ze zich tot een van de meest vooraanstaande Zweedse realisten en woordkunstenaars. Spanning blijft echter een belangrijk ingrediënt in haar boeken, die verder worden getypeerd door fantasie en humor. Ook toont ze altijd een grote kennis van zaken van de dingen die ze beschrijft, bijvoorbeeld van beroepen en handvaardigheden.

"Great Spirit, help me to never judge my neighbour until I have walked a mile in his moccasins."

(Lakota saying)
Laatst bewerkt doorEllen.

Lees meer
15 jaren 9 maanden geleden #35176 door WilV
Beantwoord door WilV in topic Re: bericht
Kunnen we al stemmen Dettie?

Groetjes Willeke
Laatst bewerkt doorWilV.

Lees meer
15 jaren 9 maanden geleden #35177 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
o ja, graag zelfs, eind van de maand komt er alweer aan.

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
15 jaren 9 maanden geleden #35179 door WilV
Beantwoord door WilV in topic Re: bericht
Ik ben wel nieuwsgierig naar Wolfshuid van Ekman

Groetjes

Willeke
Laatst bewerkt doorWilV.

Tijd voor maken pagina: 0.389 seconden