Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

H. J. van Nijnatten-Doffegnies: Het geheime dorp

Lees meer
16 jaren 2 maanden geleden - 13 jaren 9 maanden geleden #33293 door marjo
Het 'ware ' verhaal over het geheime dorp, dat op de Veluwe nog steeds ieder jaar aandacht krijgt, vooral in mei.

Lees het verslag, klik hier www.leestafel.info/h-j-van-nijnatten-doffegnies

Marjo
Laatst bewerkt 13 jaren 9 maanden geleden doormarjo.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
16 jaren 2 maanden geleden #33294 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Volgens mij heb ik dit boek heel lang geleden gelezen, ik weet dat ik van het verhaal dat mensen in zo'n bos woonden/ondergdeoken zaten erg indrukwekkend vond.

Dit las ik nog op deze site www.nunspeetvillage.nl/toer/9006.html (net iets anders dan jouw link marjo)

De gebeurtenissen rond het Geheime dorp zijn voornamelijk vastgelegd in vier boeken, 'Het geheime dorp' van H.J. van Nijnatten-Doffegnies, 'Onderduikers op de Veluwe' en 'Het Verscolen Dorp' van Aart Visser en 'Het verborgen dorp' van Jeroen Thijssen.

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
16 jaren 2 maanden geleden #33295 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Ja, ik kon blijven linken!! Er is enorm veel over in omloop. Dat boek van Jeroen Thijssen? Dat is 'onze' Jeroen blijkbaar. Maar dat boek is hier niet te vinden. (lenen)
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
13 jaren 9 maanden geleden #47990 door WesselLindeboom
Beantwoord door WesselLindeboom in topic Re: H J van Nijnatten-Doffegnies: Het geheime dorp
Het boek heb ik ook, tweede druk uit 1947. Maar mijn opa was de timmerman die de hutten bouwde en er zijn veel feiten die verzuimd zijn te melden. De hoofdpersonen waren in werkelijkheid niet de drijvende krachten, de gebeurtenissen kloppen verder wel aardig, maar compleet is het dus zeker niet.

<t></t>

Lees meer
13 jaren 9 maanden geleden #47999 door marjo
Ik ben wel nieuwsgierig naar jouw verhaal!!!

Lees meer
13 jaren 9 maanden geleden #48000 door WesselLindeboom
Beantwoord door WesselLindeboom in topic Re: H J van Nijnatten-Doffegnies: Het geheime dorp
Lees maar eens op archievenwo2.nl/archieven/archief-blok/f...oekterm-illegaliteit

Daar wordt gemeld dat de advocaat Von Baumhauer de initiatiefnemer is. Ook heeft hij al die tijd de zaak gefinancierd, bonnen geregeld, etc, omgerekend naar nu praat je over miljoenen. Mijn opa werd altijd door hem benaderd als er klusjes in het geheime dorp waren. Toch is hij niet in het boek genoemd en lijkt het alsof een echtpaar (die in mijn opa's verhalen niet voorkwamen) degenen waren om wie het draaide.

Ik hoop dat je hiermee wat meer duidelijkheid hebt.

<t></t>

Tijd voor maken pagina: 0.520 seconden