Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Ernest van der kwast - Mama Tandoori

Lees meer
15 jaren 9 maanden geleden #35323 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht

Ik vind de moeder egoïstisch, zoals het hier verteld wordt. Ze wil niet erkennen dat die zoon niet is zoals ze dat had gewenst, dat is kortzichtig. Ik zie er niets ontroerends in. Eerlijk gezegd vind ik het een rotmens.

In veel dingen is ze wel erg dwingend ja, maar ik denk dat ze voor die oudste zoon wel het beste wil. Ik geloof niet dat ze voor zichzelf naar Lourdes e.d. gaat maar hoopt dat haar zoon er beter van wordt.

Die zuinigheid ken ik wel, van dichtbij, en het is erg vervelend als een gezin of hele familie zo is. Maar dat wil niet zeggen dat die mensen gestoord zijn of dat het verder geen normale familie is.

Er werd daar ook gegeten, geslapen, gelachen, gelezen enz. Alleen waren ze heel erg zuinig, werd elk dubbeltje omgekeerd en moest alles afgeprijst zijn. Nu worden er dingen uitvergroot van die moeder, het lijkt nu een akelig mens dat alleen maar met deegrollers loopt te zwaaien en winkels afholt om iets goedkoper te krijgen. Maar dat gebeurt natuurlijk niet altijd en wie weet hoe anders ze ook tegen haar man kon zijn. Alleen lezen we dat niet.

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
15 jaren 9 maanden geleden #35324 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Opnieuw blijkt dat wij een heel ander wereldbeeld hebben.

Die vrouw wil niet het beste voor haar zoon omdat hij daar beter mee af is. Welnee, ze wil daar zelf mee scoren: Haar zoons moeten hoog in aanzien komen om zelf ook in aanzien te stijgen.

Puur egoïsme.
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
15 jaren 8 maanden geleden #35367 door EvaW
Beantwoord door EvaW in topic Re: bericht
Ik heb dit boek ook recent gelezen omdat ik zag dat het genomineerd was en ik sowieso wel benieuwd was.

Het las als een trein en ik heb af en toe wel gelachen, maar echt bijzonder vond ik het niet. Ik heb me niet geirriteerd aan die moeder, als ze niet zo omschreven was zou het verhaal niet boeiend en grappig zijn.
Laatst bewerkt doorEvaW.

Lees meer
15 jaren 8 maanden geleden #35371 door marjo
Daar heb je natuurlijk gelijk in!

Het gaat er meer om: vind je haar echt om te lachen ( ik niet) of vind je je haar een rotmens (ik wel).

Mijn dochter 'moest' de zes genomineerde boeken lezen, deze dus ook. Zij heeft dezelfde smaak als ik, geloof ik..

Lees meer
15 jaren 8 maanden geleden #35402 door EvaW
Beantwoord door EvaW in topic Re: bericht
Dan zou ik toch gaan voor rotmens zoals jij dat noemt. Omdat het een boek is heb je er "begrip" voor, maar als ik met zo'n vrouw zou moeten samenleven zou ik snel weg zijn. Eigenlijk zijn alle dingen die ze doet gericht op aanzien/geen gezichtsverlies en het er financieel beter op worden (maar wat ze dan met al dat geld doet?).
Laatst bewerkt doorEvaW.

Lees meer
15 jaren 8 maanden geleden #35407 door marjo
Goede vraag. Er moet heel wat zijn, alleen al wat ze met die huizen deed!

Tijd voor maken pagina: 0.505 seconden