Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Alexander Ramati - En de violen zwegen

Lees meer
21 jaren 1 maand geleden #2941 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Ja en dat is het kromme van alles rotor. Als het zo uitkomt wordt alles wat krom is recht gepraat. is overal een verklaring of reden voor, waarom hij/zij wel en hij/zij niet.

Dat zag je ook in Mefisto. Eigenlijk was de toneelspeler in zijn hart een communist maar er werd hem veel vergeven en uiteindelijk verkeerde hij ook in de kringen van de top-nazi's. Als het zo uitkomt werden er vele oogjes dichtgedaan.

Bernadet
Laatst bewerkt doordettie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
19 jaren 2 maanden geleden #15358 door david
Beantwoord door david in topic ik zoek een boek en de violen zwegen
ik ben opzoek naar het boek en de voiolen zwegen kan iemand mij helpen mail mij dan op Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. ik woon zelf in noordbraband
Laatst bewerkt doordavid.

Lees meer
19 jaren 2 maanden geleden #15359 door dettie
Heb je hier wat aan?

www.antiqbook.nl/boox/woud/6890.shtml (4 titels o.a. en de violen zwegen een 'het beste boek)

www.ikoopjes.be/beste-boek-client-john-g...len-zweg-p-4893.html (ook een Het beste boek uitgave)

www.dickzandbergen.nl/catalogi/Tweede%20...20nrs.%20120-140.asp

Groetjes

Dettie

Lees meer
16 jaren 7 maanden geleden #30858 door dettie
Life in concentration camps was not easy for anyone. Roman Mirga was one of the earliest Roma Holocaust survivors who had his story made into a book. This was in 1986, more than 40 years after being liberated. His story gives us the truth about what it was like to be a prisoner at Auschwitz. One might say he was one of the lucky ones, because his father was a musician favored by the camp authorities. As the musician's son, he and his family were at least kept alive. It is important to note that in many concentration camps Roma families were held together. However, this was not done because Nazi officials felt any kindness toward the families. Hancock tells us that "König makes it very clear that the 'family camps' were not created out of any humanitarian motive, but because the Roma became completely unmanageable when separated from family members. It was simply more expedient, and caused the guards less problems, to leave families together for processing."

Roman Mirga heeft dus werkelijk bestaan.

Het is frappant Marjo om te zien hoe vaak jouw recensie is overgenomen, zelfs bij wikipedia is ie in zijn geheel overgenomen

nl.wikipedia.org/wiki/En_de_violen_zwegen

Dettie

Lees meer
16 jaren 7 maanden geleden #30860 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Hoe kom je hier nu ineens aan??
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
16 jaren 7 maanden geleden #30861 door dettie
Dat krijg je als je met het archief bezig bent.

Dettie

Tijd voor maken pagina: 0.639 seconden