Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Welk boek gaan we samen lezen in februari-maart 2010?

Lees meer
16 jaren 5 maanden geleden #31865 door Joanne
Beantwoord door Joanne in topic Re: bericht
Ik heb twee nominaties:

Haar naam is Sarah van Tatiana de Rosnay.

Ik las de uitgebreide beschrijving van Dettie. Lijkt me een mooi boek.

"In de nacht van 16 juli 1942 wordt de 10-jarige Sarah met haar ouders opgepakt en naar het Velodrome d'Hiver in Parijs gebracht. Zij heeft ongezien haar kleine broertje in een kast verstopt en belooft hem later te bevrijden, maar Sarah wordt weggevoerd en ziet hem nooit meer terug. Zestig jaar later moet een Amerikaanse journaliste in Parijs een artikel schrijven over die gebeurtenis. Zij zoekt in archieven naar de ware toedracht en ontdekt een geheim van haar schoonfamilie. Ondanks het advies zich daar niet mee te bemoeien, probeert de journaliste het spoor van Sarah te volgen. De twee verhaallijnen worden beurtelings beschreven en vooral de ervaringen van Sarah geven de lezer een onthutsend beeld van de wreedheden rondom de deportatie. Een prachtig verteld en vertaald, aangrijpend verhaal met een dramatische ontknoping."

En een klassieker Revolutionary Road van Richard Yates

"Deze roman speelt zich af in Connecticut, USA in 1955. Frank en April Wheeler zijn een jong stel met twee kinderen; hij heeft een kantoorbaan bij Knox Business Machines in New York, zij is huisvrouw. Maar allebei barsten ze eigenlijk van de frustraties: hij omdat hij het gevoel heeft dat zijn baan zijn creativiteit verstikt, zij omdat ze haar roeping als actrice door haar eerste zwangerschap heeft moeten opgeven. Ze ontwikkelen het plan om naar Parijs te verhuizen om daar zichzelf te vinden, maar nog voordat ze dat naieve plan ten uitvoer kunnen brengen vergiftigen ze elkaars leven met hun ruzies en hun onvermogen om de waarheid in het gezicht te zien. Een genadeloze ontmaskering van dat deel van de American Dream dat het geluk in de aangeharkte tuintjes van "Suburbia" (de voorstad) vindt; onwaarschijnlijk goed geschreven, psychologisch voldragen, deprimerend door de psychologie en de moraal maar uiteindelijk de lezer bijna verheffend door de kwaliteit van de inzichten en het verhaal. Een vergeten meesterwerk uit 1961 van de Amerikaanse schrijver (1926-1992), uitstekend vertaald. "

Ik ben benieuwd wat het gaat worden

Momenteel lees ik Cloud Atlas van David Mitchell

jannyan.wordpress.com

www.fwg-deverbeelding.nl/
Laatst bewerkt doorJoanne.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
16 jaren 5 maanden geleden #31869 door irene
Beantwoord door irene in topic Re: bericht
Ik nomineer ditmaal ook niets. Er ligt hier nog zoveel te lezen....en helaas ook een enorme achterstand opgebouwd met de samenleesboeken.

groetjes, irene
Laatst bewerkt doorirene.

Lees meer
16 jaren 5 maanden geleden #31874 door jeanette
Beantwoord door jeanette in topic Re: bericht
Geen nominatie van mij, deze keer.

Ik heb de komende twee maanden niet zo veel tijd en er liggen hier nog aardig wat boeken die 'schreeuwen' om gelezen te worden... :lol:

Jeannette
Laatst bewerkt doorjeanette.

Lees meer
16 jaren 5 maanden geleden #31924 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Jullie kunnen gaan stemmen!

dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
16 jaren 5 maanden geleden #31925 door Joanne
Beantwoord door Joanne in topic Re: bericht
Ik stem op Haar naam is Sarah

Momenteel lees ik Cloud Atlas van David Mitchell

jannyan.wordpress.com

www.fwg-deverbeelding.nl/
Laatst bewerkt doorJoanne.

Lees meer
16 jaren 5 maanden geleden #31968 door irene
Beantwoord door irene in topic Re: bericht

Ik stem op Haar naam is Sarah

Die heb ik al gelezen Joanne, prachtig boek overigens!

Ik ga voor de glazen kamer.

groetjes irene
Laatst bewerkt doorirene.

Tijd voor maken pagina: 0.450 seconden