Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Joost Vandecasteele - Hoe de wereld perfect functioneert zonder mij (debuut)

Lees meer
16 jaren 5 maanden geleden #31812 door WilV
Beantwoord door WilV in topic Re: bericht

ik zou het eigenlijk wel leuk vinden als er hier iemand was die helemaal lyrisch was over dit boek.

Ha..gevonden.

Ik had alleen niet in eerste instantie aan jou gedacht.

en ik weet wel dat lyrisch iets te sterk uitgedrukt is, maar in dit gezelschap van negativiteit ben jij de enige positieve.

Leuk!

Willeke
Laatst bewerkt doorWilV.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
16 jaren 5 maanden geleden #31814 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Ik merk wel eens dat Dettie graag opkomt voor de zwakkere... (!!)
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
16 jaren 5 maanden geleden #31817 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Ha je hebt me door marjo.

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
16 jaren 5 maanden geleden #31828 door dettie
Maar even serieus, ik vond het boek toch wel goed merkte ik tijdens het maken van m'n verslag. Regelmatig zat ik te grinniken om de kleine grapjes. Wat wel zo is, is dat er zo'n enorme vaart in de verhalen zit dat je er bijna moe van wordt.

Ik heb bij m'n verslag een link gemaakt naar het programma Iets met boeken Daar zie je Vandecasteele voorlezen. Het is even wennen maar als je eenmaal gewend bent dan hoor je het verhaal zoals hij het bedoeld heeft. Zo had ik het wel gelezen, als een soort satire, of hoe noem je zoiets.

Dettie

Lees meer
16 jaren 5 maanden geleden #31831 door PetraO.
Beantwoord door PetraO. in topic Re: bericht
Toch fascinerend hoe mensen hetzelfde boek heel anders kunnen beoordelen. Als ik jouw argumenten lees, Dettie, denk ik iets van ja, zo kan je er ook tegenaan kijken. Dat brengt mij weer op een ervaring van vandaag: twee jaar geleden stond dat debuut van Christiaan Weijts op de shortlist. Ik heb dat toen niet uitgelezen, want ik ergerde me groen en geel aan die hoofdpersoon. Toch heb ik steeds het idee gehad, dat juist dat boek had moeten winnen, omdat het literair gesproken het meest interessant was. Waarop ik dat baseer, kan ik moeilijk zeggen. Misschien toch op grond van die paar bladzijden die ik wel gelezen heb en vast ook wel door de paar lovende verslagen die ik op dit forum las. Vanochtend, bij mijn zaterdagse bezoek aan de Bruna, zag ik het liggen voor 5 euro. Ik ga het nu nog eens lezen, kijken of ik mijn mening herzie. Zo zie je maar, zelfs een en dezelfde persoon kan op verschillende momenten vanuit verschillende invalshoeken lezen.
Laatst bewerkt doorPetraO..

Lees meer
16 jaren 5 maanden geleden #31843 door dettie
Dat had ik ook met Sneeuweieren Petra. Ik was niet kapot van het verhaal maar toch wist je bijna dat dát boek zou gaan winnen.

Nu wilde ik nog wat melden maar ben het kwijt... volgende keer dan maar weer.

Dettie

Tijd voor maken pagina: 0.542 seconden