Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Paolo Giordano: De eenzaamheid van de priemgetallen

16 jaren 10 maanden geleden #29741 door
Beantwoord door in topic Re: bericht
Ik heb geprobeerd het boek uit te lezen maar dat is me niet gelukt. Toch zeg ik niet dat het een slecht boek is maar het is te verdrietig en geeft ook zo weinig hoop op een goede afloop dat het me te veel moeite kostte door te lezen. Al in de eerste bladzijden wordt de hopeloze eenzaamheid van een 9-jarig kind zo verbijsterend beschreven dat je denkt Grunberg aan het lezen te zijn, met name De Joodse Messias. Tot in het ultieme doorgevoerde ellende. Toch heb ik bewondering voor de schrijver omdat hij het voor elkaar krijgt zich diep in te leven in de psyche van autistische mensen.

Pieter

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
16 jaren 9 maanden geleden #29748 door Hermine
Beantwoord door Hermine in topic Re: bericht
Ik dacht ook even aan autisme wat Mattia betreft maar voor zijn zus verdween was hij dat toch niét? Ik dacht dat autisme niet "plots" ontstond?

Weet je wat mij ook zo trof? Dat de ouders van beide kinderen geen psychiatrische hulp zochten. Ze lieten alles maar op z'n beloop.

Dat is misschien wel het triestigste.
Laatst bewerkt doorHermine.

16 jaren 9 maanden geleden #29751 door
Beantwoord door in topic Re: bericht
Je hebt gelijk, Hermine. Misschien is autisme hier niet het juiste woord. Ik kon niet zo gauw een ander woord vinden.

Pieter

Lees meer
16 jaren 9 maanden geleden #29765 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Hermine klopt jouw mailadres nog? (herm.....2) ik krijg m'n mail aan jou steeds terug.

Sorry dat ik het op het forum vraag maar weet niet hoe ik je anders kan bereiken.

Groetjes

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
16 jaren 9 maanden geleden #29766 door Hermine
Beantwoord door Hermine in topic Re: bericht
Ik kijk het even na in mijn profiel en stuur eventueel een pb.
Laatst bewerkt doorHermine.

Lees meer
16 jaren 8 maanden geleden #30603 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Indrukwekkend boek!!

Ik denk dat Mattia wel een autistisch verwante stoornis heeft: hij is een 'savant'.

De ouders, het zijn bijfiguren. Eigenlijk weten we helemaal niet wat er allemaal rondom die traumatische gebeurtenissen gebeurd is.

Ik denk dat die ouders dan ook helemaal niet konden /mochten beseffen dat er een trauma wàs! Dan had Giordano daar iets mee moeten doen, en dat was de bedoeling niet.

Van dit boek komt een toneelstuk, en een film. Ik begreep dat de schrijver zelf het script gaat schrijven!

Lees het verslag, klik hier www.leestafel.info/paolo-giordano

Marjo
Laatst bewerkt doormarjo.

Tijd voor maken pagina: 0.425 seconden