Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Jamie Ford - Hotel op de hoek van bitter en zoet

Lees meer
14 jaren 3 maanden geleden #44172 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Jamie Ford - Hotel op de hoek van bitter en zoet
Volgens mij is het heel anders. Op deze website: www.amerika.nl/cms/geschiedenis/e107_plu...tent.php?content.100 staat o.a. het volgende: "In de kampen, concentratiekampen in alles behalve de naam, heersten erbarmelijke omstandigheden. In de barakken was geen water en wie 's avonds naar het toilet ging werd achtervolgd door een zoeklicht. Sommige kampen waren afgezet met prikkeldraad, met op de hoeken wachttorens met zwaar bewapende militairen."

Op de pagina waar jij naar linkt lees ik het volgende: "Het regime in het kamp is streng en eenvoudig, maar geheel volgens het Verdrag van Geneve. Er worden corveediensten gedaan, maar er is ook plaats voor ontspanning. Tussen de boerderij en de hooimijt wordt 's ochtends appel gehouden en 's avonds - als therapeutische strafexercitie - naar Radio Oranje geluisterd."

<t></t>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
14 jaren 3 maanden geleden #44173 door marjo
De omstandigheden zijn anders, dat zeker. We gedroegen ons beter in dat opzicht dan de Duitsers in hun kampen.

Ik dacht dat jullie meer bedoelden dat het bestond: dat er kampen waren voor deze 'ongewenste' individuen.

Lees meer
14 jaren 3 maanden geleden #44174 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Jamie Ford - Hotel op de hoek van bitter en zoet
Ja, dat bedoelde ik ook. Ik wist helemaal niet dat er dit soort kampen waren. En ook niet dat de omstandigheden er zo vreselijk waren.

<t></t>

Lees meer
14 jaren 3 maanden geleden #44175 door dettie
Ik wist inderdaad ook niet dat er toentertijd zulke kampen in Amerika waren. Dat was helemaal nieuw voor mij tot ik dit boek Hotel op de hoek van bitter en zoet las. Het is natuurlijk bizar om mensen die in Amerika geboren zijn zoals die Keiko, een kind nog, in een kamp op te sluiten als zijnde staatsgevaarlijk. Ik vond het verbijsterend tenminste maar er gebeuren altijd verbijsterende dingen rond een oorlog. In het boek komt het mensonterende wel naar voren maar draait het toch meer om de twee kinderen (als ik me goed meen te herinneren)

Dettie

Lees meer
14 jaren 3 maanden geleden #44178 door Annemarie
Ja, het gaat vooral om de twee kinderen. Die trekken zich niets aan van oorlog en van met wie je wel en niet om hoort te gaan. Ze vinden elkaar leuk en dat is voor hen voldoende.

<t></t>

Tijd voor maken pagina: 0.394 seconden