Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Jamie Ford - Hotel op de hoek van bitter en zoet

Lees meer
16 jaren 11 maanden geleden #28997 door dettie
Henry Lee leeft in een verwarrende wereld. Van zijn vader moet hij 'Amerikaan worden'. Thuis moet hij Engels praten ook al verstaan zijn ouders hem dan nauwelijks en is zijn vader een Chinees in hart en nieren. Via de radio en de kranten beluistert vader al het nieuws over China. Bovendien is hij een invloedrijk man in de Chinese buurt waarin zij wonen. Vader is zeer gesloten, Henry kan geen persoonlijk gesprek met hem voeren. Het is 1942, Japans heeft Pearl Harbor aangevallen en vanaf die tijd wordt iedereen van Aziatische afkomst met de nek aangekeken.

Lees verder, klik hier www.leestafel.info/jamie-ford

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
16 jaren 8 maanden geleden #30490 door jeanette
Beantwoord door jeanette in topic Re: bericht
Een mooie liefdesroman die zich afspeelt tijdens een voor mij onbekende periode in de geschiedenis van de Verenigde Staten. Ik wist niet dat Japanners die woonden in de V.S. in 1942 naar interneringskampen gestuurd werden.

De personages in de roman zijn prachtig neergezet en er is voldoende opbouw van spanning in het verhaal. Maar de schrijfstijl van Jamie Ford is niet erg beeldend; hij mist bijvoorbeeld de kunst om tijdverdichting in zijn roman aan te brengen. Maar door het spanningselement was het een boek dat ik achter elkaar uit las.

Het eind vond ik te 'zoet'.

Jij noemt de schrijfstijl typisch Amerikaans, Dettie?

Ik denk dat het een gebrek aan beeldingskracht van de auteur is. Ford vertelt gewoon recht toe recht aan zijn verhaal. Maar omdat het een boeiend verhaal is, blijf je als lezer doorlezen.

Jeannette
Laatst bewerkt doorjeanette.

Lees meer
14 jaren 3 maanden geleden #44132 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Jamie Ford - Hotel op de hoek van bitter en zoet
Mooi verhaal over een tragische geschiedenis.

Lees mijn verslag: www.leestafel.info/jamie-ford

<t></t>

Lees meer
14 jaren 3 maanden geleden #44157 door dettie
Voor mij was het helemaal nieuw dat Japanse mensen apart werden gezet, ik heb dat ook met verbijstering zitten lezen.

Jamie Ford wist zo'n mooie breekbare sfeer tussen de jongen en het meisje weer te geven vond ik. ze waren zich er nauwelijks bewust van dat ze verliefd waren, wel wisten ze dat ze elkaar niet wilden missen. Heel mooi geschreven en knap dat je zo'n onderwerp zo weet neer te zetten.

Dettie

Lees meer
14 jaren 3 maanden geleden #44167 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Jamie Ford - Hotel op de hoek van bitter en zoet
Voor mij was dat dus tot voor kort ook nieuw. Ik was helemaal geschokt toen bleek dat ik niet naar beelden van een concentratiekamp van Hitler keek maar naar een kamp in Amerika. Waarom wist ik dat niet? Ik kan me niet herinneren dat het ooit op school behandeld is.

<t></t>

Lees meer
14 jaren 3 maanden geleden #44171 door marjo
Zulke kampen waren er ook voor Duitsers. Of is dit anders dan wat in dit boek voorkomt?

www.tweede-wereldoorlog.org/kamp-prins-bernhard.html

Tijd voor maken pagina: 0.563 seconden