Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Martijn Lofvers - Dodenmars (debuut)

Lees meer
17 jaren 9 maanden geleden - 17 jaren 2 maanden geleden #25116 door marjo
Martijn Lofvers - Dodenmars (debuut) werd gestart door marjo
Het was niet prettig dit boek te lezen, terwijl het zoveel te bieden had kunnen hebben.

De stijl van de schrijver past niet bij het verhaal dat hij wil vertellen en dat levert een slecht boek op.

Lees het verslag, klik hier www.leestafel.info/martijn-lofvers

Marjo
Laatst bewerkt 17 jaren 2 maanden geleden doormarjo.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
17 jaren 9 maanden geleden #25135 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Vreemd dat er zoveel fouten in staan, de man is zelf uitgever!

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
17 jaren 9 maanden geleden #25139 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Misschien dacht hij dat hij geen redacteur nodig had..
Laatst bewerkt doormarjo.

17 jaren 9 maanden geleden #25179 door
Beantwoord door in topic Redactie Dodenmars
Juist omdat ik uitgever (van vakbladen) ben, weet ik hoe noodzakelijk goede eindredactie is. Bij mijn uitgever van mijn debuutroman, dus niet bij de uitgeverij waar ik werk, heb ik nadrukkelijk gevraagd om een goede corrector. Als schrijver wordt je blind voor je eigen spel- en taalfouten. Pas bij de tweede druk zijn de meeste vreselijke taalfoutjes eruit gehaald.

Persoonlijk ben ik wel benieuwd naar de stijl die wel bij dit precaire onderwerp zou moeten passen.

Uit de reacties op BOL.com leid ik af dat iedereen mijn boek heel verschillend leest. Dat is waarschijnlijk onvermijdelijk bij zo'n vol boek. Het is een bewuste keuze geweest veel aan bod te laten in dit boek, omdat het einde van de Tweede Wereldoorlog nu eenmaal een hectische tijd was.

Flakfelferinnen bedienden in de oorlog 's nachts de schijnwerpers om de overvliegende bommenwerpers uit te lichten zodat het luchtafweer deze kon raken. Enfin, er bestaat nog een hoop onduidelijkheid over deze belangrijke periode waar de jongere generatie warschijnlijk te weinig weet van heeft.

Hopelijk wordt dit boek ooit nog eens verfilmd. Dat is altijd mijn oorspronkelijke doel geweest, niet zozeer een literaire carrière.

Alvast bedankt voor een inhoudelijke reactie.

Vriendelijke groet, Martijn Lofvers

Lees meer
17 jaren 9 maanden geleden #25213 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Ik kom hier op terug..
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
17 jaren 9 maanden geleden #25222 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Martijn, de eindredactie van boeken wordt steeds slechter.

Misschien wel door de enorme hoeveelheid boeken die uitgegeven worden.

Ik heb ook net een boek uit dat vrij veel fouten bevat of waar woorden vergeten zijn zodat je rare hobbels in een zin krijgt. Het is zowel voor de uitgever en zeker voor de schrijver/schrijfster (en de lezer) erg vervelend als er fouten blijven staan.

Met jouw bericht is nu duidelijk geworden dat het niet jouw eigen uitgeverij is en dat de eindredactie van de uitgeverij van jouw boek een paar steken heeft laten vallen. Misschien maar goed dat Marjo het gemeld heeft -want inderdaad lees je zelf vaak over je eigen fouten heen- zodat je het de uitgeverij kan melden.

Vriendelijke groet,

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Tijd voor maken pagina: 0.529 seconden