Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

samenleesboek augustus/september is geworden...

Lees meer
17 jaren 11 maanden geleden #24254 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: Samenleesboek augustus/september.

Harry S schreef : Het zijn wel dikke pillen, maar daar is het ook vakantie voor.

Harry.

Misschien dat jíj vakantie hebt.... ;)

Mijn nominaties:

Zijde - Alesandro Baricco , 120 blz., klein boekje.

In 65 hoofdstukken, die soms maar uit een paar regels bestaan, beschrijft de auteur de geschiedenis van een man die in de negentiende eeuw viermaal naar Japan reist om eieren voor de zijdespinnerijen te kopen. Door een vreemde ontmoeting met een vrouw van wie hij de stem nooit zal horen, wil hij steeds naar Japan terug, stervend van heimwee naar iets wat hij nooit zal beleven, maar toch niet ongelukkig met zijn leven en vrouw in Frankrijk. De symboliek van vogels, volières, kleine blauwe bloempjes en Japanse ideogrammen speelt een hoofdrol in deze geschiedenis en maakt er bijna een gedicht van. Dit boek is zeer intrigerend en kan zowel een publiek boeien dat in ontdekkingsreizen en geschiedenis geïnteresseerd is als een publiek dat meer literair georiënteerd is. Zeer de moeite waard. Formaat 17 x 11,5 cm, kleine letter. (bron:Biblion)

Adres onbekend - Kathrine Kressmann-Taylor, ongeveer 70 blz., indrukwekkend

Het meest opvallende aspect van deze fascinerend geschreven kleine brievenroman, met een briefwisseling tussen twee vrienden, is het jaar van de oorspronkelijke publicatie: 1939! De schrijfster (1903-1996) heeft met veel inzicht in de Duitse situatie de uit Duitsland afkomstige brieven gecomponeerd en met evenveel inlevingsvermogen de Amerikaanse antwoorden daarop afgestemd. De briefschrijvers zijn beiden Duitsers, en leiden aanvankelijk een kunstgalerij in San Francisco. Een gaat dan terug naar het Duitsland van 1932, met het opkomende Nazisme, de ander - een Jood - blijft in Amerika. Feilloos wordt het opportunisme van de naar de Heimat teruggekeerde Duitser verwoord en de gevoelens van ongeloof, afkeer en uiteindelijk haat spreken boekdelen uit de Amerikaanse reacties. Een navrant boekje met een cynische titel.

(bron:Biblion)

Gevonden voorwerpen - Keri Hulme , ongeveer 46 blz., winnaar booker prize 1985

Een man beschrijft hoe hij ontwaakt in een cel en zich vergeefs probeert te herinneren waarom hij daar belandde. Na een fase van hoop begint hij meer en meer in te zien dat hij de cel nooit meer zal verlaten.

Alle drie zeer de moeite waard!
Laatst bewerkt doorberdine.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
17 jaren 11 maanden geleden #24255 door WilV
Beantwoord door WilV in topic Re: bericht
Ik nomineer niet deze maand.

Er staan al mooie boeken bij trouwens, dat wordt moeilijk kiezen.

Groeten

Willeke
Laatst bewerkt doorWilV.

Lees meer
17 jaren 11 maanden geleden #24256 door irene
Beantwoord door irene in topic Re: bericht
Er staat al een mooi boek tussen, dat ik graag zou willen lezen, dus deze keer voor mij ook geen nominatie(s).

groetjes, Irene
Laatst bewerkt doorirene.

Lees meer
17 jaren 11 maanden geleden #24279 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Jullie kunnen gaan stemmen!

Graag voor 31 juli jullie keus hier melden.

Groetjes

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
17 jaren 11 maanden geleden #24284 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Ik ga voor Wampie. Ik meen me te herinneren dat ik dat een heel leuk boek vond.. ooit.. lang geleden..
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
17 jaren 11 maanden geleden #24285 door WilV
Beantwoord door WilV in topic Re: bericht
Ik twijfel, ik twijfel
Laatst bewerkt doorWilV.

Tijd voor maken pagina: 0.478 seconden