Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Simone Lenaerts: Zeewater is zout, zeggen ze (debuut)

Lees meer
17 jaren 6 maanden geleden #26641 door PetraO.
Beantwoord door PetraO. in topic Re: bericht
Verrassend, dit boek. Het verhaal wordt verteld vanuit drie perspectieven: dat van Rosa en haar ouders Rika en Raymond. Het leven is niet gemakkelijk, vooral omdat het huwelijk tussen Rika en Raymond nooit veel geworden is. Raymond is bezig met de klassenstrijd, Rika met dromen over een gelukkiger leven. Zij probeert haar dromen om te zetten in werkelijkheid. Het lukt allemaal niet zo best.

Communisme, katholicisme, de armoede van de jaren vijftig: die spelen allemaal een rol op de achtergrond.

Dit boek is voorlopig mijn nummer één voor de academica debutantenprijs van 2009.
Laatst bewerkt doorPetraO..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
17 jaren 6 maanden geleden #26642 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Mooi Petra!! Ik kan er wel in mee gaan...
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
17 jaren 6 maanden geleden #26728 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Hadden jullie geen moeite met de korte zinnetjes?

Ik vind het tot nu toe erg afstandelijk blijven allemaal.

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
17 jaren 6 maanden geleden #26841 door dettie
Ik heb moeite met dit boek. (ben nu op de helft) Er wordt veel gepraat in korte zinnetjes en er worden veel gedachten weergegeven. Dat vind ik lastig lezen. Soms weet ik niet wie er nu aan het woord is.

Het is wel interessant om te lezen wat er in vader en moeder en Rosa omgaat. Die moeder in haar troosteloos bestaan en zo duidelijk moe van haar huwelijk. Vader die toch maar steeds weer wat probeert maar inwendig ook wel weet dat z'n huwelijk niet ideaal is en dan Rosa met haar verliefheidje en kwebbelzucht.

Het is op zich wel een mooi verhaal maar zoals gezegd, ik vind het lastig lezen.

Dettie

Lees meer
17 jaren 6 maanden geleden #26850 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Ik weet er niet zo veel mee van, maar als ik het een goed boek vind dan zal ik me zeker niet aan de manier van schrijven gestoord hebben. Ik zal het juist gewaardeerd hebben.
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
17 jaren 5 maanden geleden #26990 door dettie
En het boek is uit. Ik weet het niet. De taal zelf is leuk maar het kabbelt maar door. Het verhaal had van mij wat compacter mogen zijn. Soms was er een verrassende wending, zoals het café. Alleen begreep ik het eind niet zo goed. Waarom die vrouw dat deed, haar wanhoop vond ik niet overtuigend in het verhaal.

Dettie

Tijd voor maken pagina: 0.472 seconden