Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Khaled Hosseini: De vliegeraar van Kabul

Lees meer
20 jaren 3 maanden geleden #7281 door MoniquevZ
Beantwoord door MoniquevZ in topic Goedkope uitgave
Er ligt nu een goedkope uitgave in de boekhandel voor 10 euro.

Groet, Monique
Laatst bewerkt doorMoniquevZ.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
19 jaren 2 maanden geleden #15715 door PetraO.
Beantwoord door PetraO. in topic Re: bericht
Ik heb het dit weekend gelezen: indrukwekkend boek. Ik wist wel dat het erg was in Afghanistan, met die Taliban, maar als het op zo'n manier wordt verteld, komt het indringender over. Ik stond er nooit bij stil dat er in Afghanistan een hele generatie is opgegroeid die altijd in oorlog heeft geleefd. Dat werd duidelijk in het boek, net als het totaal verwoeste Kabul. En die Taliban, wat zijn dat voor mensen? Helemaal geen godsdienstfanaten, maar machtswellustelingen die religie gebruiken om die machtswellust te verbergen. Zo lijkt het tenminste in het boek.

Daarnaast vond ik het literair gesproken goed: dat thema van spijt, schaamte, dat is universeel. We hebben allemaal wel zoiets in ons verborgen.
Laatst bewerkt doorPetraO..

• Sylvia
19 jaren 2 maanden geleden - 19 jaren 2 maanden geleden #15814 door Sylvia
Beantwoord door Sylvia in topic Vliegeraar
Jeetje wat een indrukwekkend boek zeg. Ik zit in een leesclub en vanavond gaan we het boek bespreken.

Ik heb het weken geleden al uit gelezen, maar het blijft in mijn hoofd zitten. Wat extremisme met mensen kan doen!

Lees meer
19 jaren 2 maanden geleden #15817 door kim
Beantwoord door kim in topic Re: bericht
Ik kan inderdaad ook niets anders zeggen dan dat ik " De vliegeraar" een heel indrukwekkend boek vind.

Ik las overigens deze week ergens dat eind mei (23e?) zijn tweede boek uitkomt, getiteld: "Duizend schitterende zonnen".

Daar ben ik heel nieuwsgierig naar!

Groetjes, kim
Laatst bewerkt doorkim.

• Sylvia
19 jaren 2 maanden geleden #15818 door Sylvia
Beantwoord door Sylvia in topic Vliegeraar
Ik vind het altijd spannend om een tweede boek van dezelfde schrijver te lezen, je hebt verwachtingen en soms valt het ontzettend tegen. :cry:

Groetjes, Sylvia :

Lees meer
19 jaren 2 maanden geleden #15822 door kim
Beantwoord door kim in topic Re: bericht
Inderdaad spannend! Maar stel je eens voor dat zijn nieuwe boek nog beter zou zijn dan "De vliegeraar" :D :D :D .

Groetjes, kim
Laatst bewerkt doorkim.

Tijd voor maken pagina: 0.469 seconden