Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Khaled Hosseini: De vliegeraar van Kabul

Lees meer
19 jaren 1 maand geleden #16442 door ciska0707
Beantwoord door ciska0707 in topic Re: bericht
Ik heb ze beiden gelezen, ik vind ze beiden heel indrukwekkend, en kan niet zeggen welke ik mooier vind.

Ik vond het heel mooi dat in de tweede helft van de Vliegeraar een heleboel dingen eigenlijk op zijn plek vielen.
Laatst bewerkt doorciska0707.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
19 jaren 1 maand geleden #16443 door PetraO.
Beantwoord door PetraO. in topic Re: bericht
Het tweede boek van een schrijver is heel vaak het slechtste boek. Vooral als het debuut een succes was. In Trouw las ik een niet zo gunstige recensie over dat tweede. Nu zegt dat natuurlijk niet alles. Het verhaal lijkt mij wel mooi. Dus ik ga het vast wel lezen.
Laatst bewerkt doorPetraO..

Lees meer
18 jaren 5 maanden geleden #21003 door Joanazinha
Beantwoord door Joanazinha in topic Re: bericht
Ik heb het boek vanavond uitgelezen. Wat een prachtig boek! Heel indrukwekkend. Ik ben blij dat ik het - eindelijk - gelezen heb.
Laatst bewerkt doorJoanazinha.

Lees meer
18 jaren 5 maanden geleden #21010 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Ja een schitterend verhaal. Dit is dus zo'n boek dat ik mijn kast blijft staan en nog een keer gelezen gaat worden.

Groetjes

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
17 jaren 4 dagen geleden #28923 door Tresoula
Beantwoord door Tresoula in topic Re: bericht
Prachtig boek.

Blijft zeker in de boekenkast voor later.

Groetjes

Spuit 11
Laatst bewerkt doorTresoula.

Lees meer
14 jaren 7 maanden geleden #41644 door SarahSchrauwen
Beantwoord door SarahSchrauwen in topic Re: Khaled Hosseini: De vliegeraar van Kabul
Deze tekst staat onderaan de verklapper, als mensen het verhaal nog niet kennen kunnen ze er voor kiezen onderstaande tekst te lezen of niet, er staan namelijk 'verklappers' in.

V

E

R

K

L

A

P

P

E

R

De vliegeraar van Khaled Hosseini

Ik heb het boek 'De vliegeraar' in twee weken uitgelezen. Zo'n goed boek was het.

Normaal lees ik niet graag maar het boek heeft een zeer sterk verhaal. Het leest zeer vlot. Ik heb de film

ook al gezien maar het boek is veel beter. Ik vindt het een van de beste boeken dat ik ooit al heb gelezen.

Ik wist dat Hassan verkracht ging worden en dus bleef ik aan een stuk door lezen tot aan de moment dat

het ging gebeuren. Ik durfde eerst niet verder te lezen omdat het zo'n aangrijpend deel is. Vanaf de

verkrachting wil je weten wat er verder gebeurd en wie er blijft leven. Ik was ook heel nieuwsgierig naar

de manier waarop Amir zijn schuld ging aflossen. Ik dacht dat Hassan ging blijven leven en dat ze later

opnieuw vrienden werden en bij elkaar in de buurt gingen wonen. Ik had ook nooit gedacht dat Amir in

Amerika zou blijven wonen. Het spannendste stuk van het boek vindt ik als Amir naar de zoon van Hassan

op zoek gaat en dat hij daarvoor naar de Taliban moest. Ik had nooit verwacht dat hij dat zou doen

omdat ze hem al van kleins af aan een lafaard noemden tegenover zijn vader. Iedereen keek altijd op naar

zijn vader omdat hij zoveel goed deed voor anderen en geld schonk aan de armen. Maar dan kon Amir niet

alleen fier zijn op zijn vader en zichzelf als een lafaard zien. Nu kon hij van zichzelf zeggen dat hij zijn schuld

heeft afgelost en dat hij wel iets waard is. Ik ga zeker nog boeken lezen van Khaled Hosseini omdat hij me

zo heeft verbaasd. Hij is een geweldige schrijver en ik raad iedereen aan om 'De vliegeraar' te lezen.

<t></t>

Tijd voor maken pagina: 0.507 seconden