Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Rachida Lamrabet - Vrouwland (debuut)

Lees meer
9 jaren 4 maanden geleden #80372 door Mariemch
Beantwoord door Mariemch in topic Re:

Dettie schreef : Ik vond het een erg mooi boek. Vooral hoe weergegeven wordt dat je je wortels nooit kwijtraakt. Treffend vond ik de zin: "Net zo min gelooft men een Marokkaanse die een Belgische speelt".

Mara (Mariam) vond ik een keiharde tante die zich zo afzet tegen alles dat ze gevoelloos is geworden. Niet zeuren, niet twijfelen, doen of niet doen, geen enkele consideratie had ze.

Pas terug in Marokko lijkt ze iets te ontdooien. Maar deze hardheid geeft ook wel weer hoe moeilijk het is op te groeien in twee verschillende culturen.

Bedankt berdine!

Dettie

Het is inderdaad zo dat Mara wordt voorgesteld als iemand met een hard karakter, maar vond niet dat ze in Marokko zachter werd. Ze bleef afstand houden wanneer ze samenviel met haar cultuur en geloof.

Volgens mij was is ze gewoon haar harde karakter blijven behouden, maar moest zich soms gewoon inhouden door des situatie waarin ze zich bevond. Mara moest water bij haar wijn doen om Faïza, het meisje dat verliefd was op Younes te helpen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
7 jaren 1 maand geleden #90348 door Oumi2019
Beantwoord door Oumi2019 in topic Re: Rachida Lamrabet - Vrouwland (debuut)
Hallo

Het is in het algemeen een goed boek. Het is spannend omdat je wil weten hoe het zal aflopen. Het leest ook erg snel en vlot. Het is ook een boek dat realistische gebeurtenissen heeft wat het interessanter maakt. Het toont de interessante verschillen tussen Europa en de Afrikaanse landen.

De positieve aspecten zijn dat mensen van dezelfde gemeenschap zich in veel situaties kunnen terug vinden. Zoals er hier al vermeld werd. Ze vertoont de problemen die allochtonen meemaken en het is vooral de innerlijke strijd die hier aangekaart wordt. Haar woordgebruik is ook erg aangenaam, het maakt het boek levendiger. Tenslotte komt er veel poëzie in voor. Ik raad je aan om het boek zeker een keer te lezen. :D

Groetjes

Oumaïma

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.377 seconden