Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Lucas Zandberg - De geschiedenis van mijn onvoorstelbare ouderdom

Lees meer
4 jaren 1 week geleden #102428 door Willeke
Echt een heerlijk, niet al te zwaar leesboek voor in de zomerzon.

Terwijl het je tegelijkertijd toch aan het denken zet. Wat heeft zo'n identiteitswissel eigenlijk voor consequenties, niet alleen praktisch, maar ook emotioneel en sociaal.

En inderdaad, uiteindelijk wordt Renee zelf oud, eigenlijk ook tot haar eigen verbazing.

En begint, tot mijn grote verbazing, na al die jaren van teruggetrokkenheid alle aandacht die haar ( vermeende) ouderdom met zich mee brengt, toch wel leuk te vinden.

Bijkomende factor aan het leesplezier is inderdaad ook de spanning , eigenlijk tot op de laatste bladzijde, of het bedrog ontdekt zal worden. En wat voor gevolgen dát dan weer zou hebben.

Want wie bén je dan nog, als je zoveel jaren een ander bent geweest.

<t></t>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
4 jaren 1 week geleden #102435 door dettie
Alleen het feit al dat iemand op het idee komt om van persoon te verwisselen! Dat zou ik al nooit kunnen bedenken.

Maar net wat jij schrijft, de spanning of het ontdekt wordt, blijft tot de laatste pagina.

Het lijkt me heel bizar om nooit meer écht jezelf te kunnen zijn. Vooral toen die vriendin ineens tevoorschijn kwam, hield je je adem in.

Het bijzondere is dat Renee zelf heel oud wordt met alle consequenties van dien! Zou ze ooit gewetenswroeging hebben gehad? Of went het op gegeven moment en word je in feite je eigen oudere versie?

Dettie

Lees meer
4 jaren 1 week geleden #102442 door Willeke
Van gewetenswroeging merkte ik vrij weinig. Het was vooral de angst om ontdekt te worden volgens mij.

<t></t>

Lees meer
4 jaren 1 week geleden #102443 door dettie
Dat merkte ik ook nauwelijks Willeke, ze loog heel vlot tegen die vriendin.

Wat ik wel mooi vond was de manier waarop alles verteld werd. Je raakte er zo goed bij betrokken.

Dettie

3 jaren 9 maanden geleden #103283 door
De oudste vrouw van de wereld?

Lees meer
3 jaren 9 maanden geleden #103296 door dettie
Geen idee Renate

Dettie

Tijd voor maken pagina: 0.507 seconden