Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Lucas Zandberg - De geschiedenis van mijn onvoorstelbare ouderdom

3 jaren 9 maanden geleden #103299 door
Nou ja, als je zelf heel oud wordt en je geeft je uit voor je moeder, die nog 23 jaar ouder is, dan ben je, als je zelf 100 wordt, op papier al 123 en dan benader je de leeftijd van de oudste vrouw aardig.

Ik moest denken aan een boek van Rita Mae Brown, hoewel dat over iets heel anders gaat. Alleen is in dat boek de moeder kwaad, omdat haar zoon vertelt hoe oud hij is, waardoor z'n moeder ineens een stuk ouder blijkt te zijn, dan wat ze voorgeeft te zijn. Op die manier geeft de zoon dus iets prijs, wat z'n moeder niet wil onthullen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
3 jaren 9 maanden geleden #103301 door dettie
In het boek gebeurt het ook dat ze inderdaad een enorme ouderdom bereikt terwijl ze in feite een stuk jonger is want ze is de dochter.

Maar ik weet niet meer of ze inderdaad de oudste vrouw werd.

Het boek gaat meer om het verhaal er omheen. Wie ben je nog als je jezelf voor iemand anders uitgeeft.

Dettie

3 jaren 9 maanden geleden #103303 door
Het idee om je voor iemand anders uit te geven, komt wel vaker voor in boeken, maar meestal zijn het thrillers. Toch lijkt dit me wel een interessant boek.

Tijd voor maken pagina: 0.348 seconden