Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Lilian Blom - De tuinkamer (debuut)

Lees meer
18 jaren 6 maanden geleden #20081 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Voor mij is er wel een afstand in dit boek, maar ik vraag me af of we met het begrip afstand wel hetzelfde bedoelen. Natuurlijk is de schrijfster betrokken bij het verhaal, ze is er duidelijk in aanwezig, en laat ook haar gevoelige kanten zien. Maar de manier waarop ze erover schrijft is niet pathetisch, ze roept geen medelijden op, niets eigenlijk. Dus is er afstand wat mij betreft.

We weten intussen dat ze niet op de shortlist staat, en dat is denk ik goed. Want is vraag me af of Lilian Blom ooit een tweede boek zal (willen) schrijven. Ik kreeg niet het idee dat dit bedoeld was als een debuut in de zin van eersteling. Het is een document over deze periode in haar/hun leven, en dat is voorbij.
Laatst bewerkt doormarjo.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
18 jaren 6 maanden geleden #20115 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
En ook Marjo's verslag staat op de site

www.leestafel.info/lilian-blom

Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
16 jaren 3 maanden geleden #32908 door WilV
Beantwoord door WilV in topic Re: bericht
Twee weken terug heb ik een recencie geschreven over het tweede boek van Lilian Blom, strijkend licht,

mijn recencie toen was niet onverdeeld positief. Ik dacht toen al dat haar eerst boek mij meer zou liggen, en inderdaad....

Dit is wat ik graag wilde lezen.

in haar tweede boek vond ik eigenlijk alleen de persoonlijke fragmenten mooi, dit eerste bestaat uit dit soort fragmenten.

Het boek is een geheel, en duidelijk één verhaal, en niet zoals in haar tweede boek geforceerd, naar mijn mening dan, krampachtig twee verhalen.

Ze vertelt ook wel de geschiedenis van haar man, en hun geschiedenis samen maar dat vormt één mooi geheel.

Ik ben nog aan het lezen, maar de toon is zeer goed getroffen, zonder al te sentimenteel te zijn. een boek wat ráákt.

Willeke
Laatst bewerkt doorWilV.

Lees meer
16 jaren 3 maanden geleden #32909 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Dat stimuleert niet om dat tweede boek te gaan lezen Willeke!

Maar het zal toch gebeuren..
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
16 jaren 3 maanden geleden #32916 door WilV
Beantwoord door WilV in topic Re: bericht
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat jij er van vindt.

Mijn probleem zat vooral in de geloofwaardigheid, en als ik daar in afhaak gaat het bij mij altijd mis in een boek,

het hoeft niet te kloppen, als een schrijver mij maar wel kan laten geloven dat het klopt, en dat ontbrak voor mij bij haar tweede boek.

maar als jij dat niet hebt, zou je maar zo een heel andere mening kunnen hebben.

Groetjes

Willeke
Laatst bewerkt doorWilV.

Tijd voor maken pagina: 0.446 seconden