Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Basje Boer - Kiestoon (debuut)

Lees meer
19 jaren 3 maanden geleden #15009 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Ik zal eerlijk bekennen dat Kiestoon niet is blijven hangen. Ik kan nu al nauwelijks meer vertellen waar het over gaat en dat gebeurt me niet vaak. Het enige wat ik nog weet is die Sebastian die begon te klieren omdat hij niet uit kon staan dat het meisje wat hij wilde, hém niet wilde.

Toch was ik wel gefascineerd door het boek. waarschijnlijk juist vanwege die losse flarden.

Ik vroeg me zo in het algemeen af of mensen het niet prettig vinden om over de dagelijkse dingetjes te lezen, noem het sleur of maalstroom.

Maar Het bureau is eigenlijk wel hét voorbeeld waarin dat juist wél gebeurt. Dus blijkbaar wordt er wel graag over gelezen maar ook niet door iedereen. Net als veel mensen absoluut de humor in De avonden niet zien.

Conclusie: zoveel mensen zoveel zinnen

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
19 jaren 3 maanden geleden #15026 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Het gaat niet om het onderwerp waarover men schrijft, het gaat over het hoe. We hebben nu al een paar dingen genoemd: samenhang, hunor, stijl (al vind ik dat altijd moeilijk), herkenbaarheid..en zo zijn er zoveel dingen die een boek maken tot wat het is. En dan is de lezer ook al niet onder een algemene deler te vangen.

Lastig.
Laatst bewerkt doormarjo.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.390 seconden