Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Anita Verkerk - Het meisje in de rode jurk

19 jaren 5 maanden geleden #13735 door
Beantwoord door in topic Re: bericht
Ah heb de recensie inmiddels gelezen. Doet me een beetje denken aan de boekjes van Heleen Tasselaar (sp?) van vroeger. (De boekjes van Manege Picadero, De Wildhof, enz. Kent iemand ze nog?)

Romantiek voor jonge meisjes (10-12), met ook nog een leuk verhaaltje er omheen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
19 jaren 5 maanden geleden #13740 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Nooit van gehoord, dus ik weet niet of het er op lijkt.
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
19 jaren 5 maanden geleden #13770 door Roel
Beantwoord door Roel in topic Re: bericht
Ja, dat is absoluut Bouquet, dat het op het einde altijd goed afloopt, dat zogezegd de prinses haar prins vindt.

Is Heleen van Royen dan ook niet eigenlijk chicklit, de eerste zogenaamde chicklit schrijfster in Nederland?

En kan chicklit dan ook niet een detective plot hebben, zoals die nieuwe groep vrouwelijke schrijvers als Saskia Noort. Volgens mij spelen haar boeken zich ook af in een yuppen-wereldje.

Marjo schreef : Het meisje in de rode jurk heeft geen erotische scenes. Ik zou dit niet onder de chicklit rangschikken.

Bij chicklit heb je meer een yuppensfeertje, mensen die bijna alles hebben en niet tevreden zijn, zoiets..Of het gaat over jonge, werkende vrouwen.

Dit boek gaat ook wel over een jonge werkende vrouw, maar zonder dat dat benadrukt wordt. Het sfeertje van de chicklit ontbreekt.

Het is: vrouwtje ontmoet mannetje (liefst uit een totaal verschillend milieu) ze zijn aangetrokken tot elkaar, maar leren elkaar niet kennen voor het lot hen uiteendrijft. Dan op een onverwacht moment ontmoeten ze elkaar weer, er zijn nog de nodige misverstanden, maar alles komt goed. Dat vind ik bouquet..

Ik heb ook wel het idee dat chicklit op een iets hoger niveau staat, maar daar is vaak geen sprake van verschillende milieus, en wordt er wat meer psychologisch uitgediept.

Maar ik ben geen echte kenner..

Laatst bewerkt doorRoel.

Lees meer
19 jaren 5 maanden geleden #13771 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Saskia Noort valt onder de noemer literaire thrillers .

Het waarom ontgaat mij maar dat is een ander verhaal.

Zij wordt echter ook bij de site van de chicklits genoemd.

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
19 jaren 5 maanden geleden #13772 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Ik heb Noort en van Royen gelezen, die zijn heel anders dan dit boek van Verkerk. Ik weet dat er literaire thriller op staat, maar ik ben het daar niet mee eens. Chickthrillers... nieuwe categorie??
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
19 jaren 5 maanden geleden #13794 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Chickthrillers ja! dat is een goeie Marjo! Dat geeft het goed weer!

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Tijd voor maken pagina: 0.387 seconden