Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Marek van der Jagt - De geschiedenis van mijn kaalheid

Lees meer
19 jaren 5 maanden geleden - 17 jaren 1 maand geleden #13236 door dettie
Dit is zo’n boek dat overal en vooral nergens over gaat, en al helemaal niet over de titel.

Lees verder, klik hier www.leestafel.info/marek-van-der-jagt

Elvira
Laatst bewerkt 17 jaren 1 maand geleden doordettie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
19 jaren 5 maanden geleden #13243 door librije
Beantwoord door librije in topic Re: bericht

Dit is zo’n boek dat overal en vooral nergens over gaat, en al helemaal niet over de titel.

Ik heb het nog niet zelf gelezen, maar uit betrouwbare bron vernomen dat dit de verklaring van de titel zou zijn:

Marek wordt op zijn 21ste kaal. Dit komt door een medicijn dat Mica aan Marek heeft gegeven, omdat het volgens haar zou helpen om je geslacht te laten groeien. Het boek gaat over Marek tot zijn 21e jaar. Je zou kunnen zeggen dat het daarom “De geschiedenis van mijn kaalheid” als titel heeft.

"Een mens die het aandurft om een uur te verspillen heeft de waarde van het leven nog niet ontdekt."

Charles Darwin Engels medicus en bioloog (1809-1882)
Laatst bewerkt doorlibrije.

Lees meer
19 jaren 5 maanden geleden #13244 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Wat hebben die mannen toch met hun geslachtsdeel...

Doetie het of doetie het niet, is ie te groot, te klein, mooi, niet mooi enz.

Het baart ze blijkbaar altijd zorgen... ;)

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
19 jaren 5 maanden geleden #13245 door Inge
Beantwoord door Inge in topic Re: bericht
Nou dat zal zijn zoals (veel) vrouwen met hun uiterlijk zeker??????

Inge
Laatst bewerkt doorInge.

Lees meer
19 jaren 5 maanden geleden #13250 door elviratoverspin
Beantwoord door elviratoverspin in topic Re: bericht

librije schreef :

Ik heb het nog niet zelf gelezen, maar uit betrouwbare bron vernomen dat dit de verklaring van de titel zou zijn:

Marek wordt op zijn 21ste kaal. Dit komt door een medicijn dat Mica aan Marek heeft gegeven, omdat het volgens haar zou helpen om je geslacht te laten groeien. Het boek gaat over Marek tot zijn 21e jaar. Je zou kunnen zeggen dat het daarom “De geschiedenis van mijn kaalheid” als titel heeft.

ja, dat staat er ook letterlijk in, maar ik wil zeggen: verder wordt er over die kaalheid met geen woord gerept. het is dus een titel waar je niet te veel aan vast moet hangen.

"leven is veel meer dan eten en vechten om de macht" (J.L. Seagull)
Laatst bewerkt doorelviratoverspin.

Lees meer
19 jaren 5 maanden geleden #13475 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
In het laatste hoofdstuk zegt Marek dat hij het boek ook anders had kunnen noemen.."de geschiedenis van mijn middelmatigheid" of "de geschiedenis van verspild talent"..maar hij koos voor deze titel omdat zijn moeder had gezegd: "als je in een donkere hoek van de kamer staat, moet je geen plattegrond van de stad willen tekenen".

Met andere woorden: zijn verspilde talent, zijn middelmatigheid zijn eigenlijk wel de dingen waar het om gaat, maar wat hij ook niet heeft is "haar", en dat is beter te bevatten..
Laatst bewerkt doormarjo.

Tijd voor maken pagina: 0.592 seconden