Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Herman Hesse - De steppenwolf

Lees meer
19 jaren 6 maanden geleden #12727 door Roel
Beantwoord door Roel in topic Re: bericht
Ik ben het even kwijt Bernadet, maar heb je De Steppenwolf ook in je stapel zitten?

Bernadet schreef : Hier staat de special www.leestafel.info/boekenarchiefGH/productssimple40.html

Bernadet

Laatst bewerkt doorRoel.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
19 jaren 6 maanden geleden #12732 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Ben meteen gaan kijken en... ja!

groet bernadet
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
19 jaren 3 maanden geleden #15095 door zody
Beantwoord door zody in topic Re: bericht
Ik vind Steppenwolf de beste roman van Hermann Hesse. Ik heb 2 exemplaren van het boek: De 7e druk van de Bezige bij en de allereerste uitgave in het nederlands van Payottenpers te Dendermonde en uit het Duitsch vertaald door Maurits Dekker. Helaas is het boek(je) ongedateerd (ik schat eind jaren '20 begin jaren '30)en het is in een klein formaat en met harde kaft uitgevoerd.

Als hier foto's gepost kunnen worden dan kan ik er wel eens een foto van publiceren hier. Wat ik ook meesterwerken vind van Hermann Hesse zijn het "Glasperlenspiel" en "Narziss und Goldmund"

Velvet Underground & Nico
Laatst bewerkt doorzody.

Lees meer
19 jaren 3 maanden geleden #15099 door Roel
Hallo Zody,

Leuk om een andere Hesse-liefhebber hier te ontmoeten!

Op deze site staat ook een Hesse special (dank zij moderator Dettie), waar alle besprekingen van Hesse die ik tot nu toe heb geschreven, zijn te vinden. De volgende bespreking wordt die van Narciss und Goldmund. Die moet ik nog herlezen. Daarna volgt Das Glassperlenspiel, dé roman waarmee Hesse De Toverberg van Thomas Mann naar de kroon steekt.

Ik heb ook enkele Nederlandse uitgaven, maar het meestal zijn de gekleurde edities van Suhrkamp Verlag.

Waarom vind je De Steppenwolf de Beste Hesse?

Demian is een voorloper van Steppenwolf. Hoe vind je die?

Je kunt hier zelf foto's op het forum plaatsen bij je bericht, maar hoe dat moet weet ik niet? O wacht, boven de plek waar ik nu aan het intypen ben, zie ik Img staan. Als je daarop klikt zul je wel een foto kunnen plaatsen.

Welke andere schrijvers kunnen je nog meer bekoren?

Groeten,

Roel

zody schreef : Ik vind Steppenwolf de beste roman van Hermann Hesse. Ik heb 2 exemplaren van het boek: De 7e druk van de Bezige bij en de allereerste uitgave in het nederlands van Payottenpers te Dendermonde en uit het Duitsch vertaald door Maurits Dekker. Helaas is het boek(je) ongedateerd (ik schat eind jaren '20 begin jaren '30)en het is in een klein formaat en met harde kaft uitgevoerd.

Als hier foto's gepost kunnen worden dan kan ik er wel eens een foto van publiceren hier. Wat ik ook meesterwerken vind van Hermann Hesse zijn het "Glasperlenspiel" en "Narziss und Goldmund"

Laatst bewerkt doorRoel.

Lees meer
19 jaren 3 maanden geleden #15103 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Ah, Demian weer..een van de weinige boeken uit mijn jeugd die ik de moeite van het bewaren waard vond, en toch nooit meer herlezen heb.

Herlezen is belangrijk, Roel, daar heb je gelijk. Maar er is teveel..
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
19 jaren 3 maanden geleden #15109 door Roel
Toch proberen te herlezen Marjo. Het leest snel.

Dat laatste is een waar woord. We vechten hier allemaal tegen de bierkaai!

Marjo schreef : Ah, Demian weer..een van de weinige boeken uit mijn jeugd die ik de moeite van het bewaren waard vond, en toch nooit meer herlezen heb.

Herlezen is belangrijk, Roel, daar heb je gelijk. Maar er is teveel..

Laatst bewerkt doorRoel.

Tijd voor maken pagina: 0.425 seconden