Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Leesuitdaging 2018

7 jaren 6 maanden geleden #89026 door
Beantwoord door in topic Re: Leesuitdaging 2018
Ik lees z'n boeken ook wel graag.

Nu ben ik bezig in een serie jeugdboeken, die minder bekend is. Je kunt daarin ook wel goed zien dat de tijd inmiddels flink veranderd is. Er wordt, ook door de relatief jonge (ze zitten op de HBS) hoofdfiguren, aardig gerookt. Ik denk dat je dat nu toch wel minder tegen zult komen in kinderboeken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
7 jaren 6 maanden geleden #89030 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Leesuitdaging 2018
Hé Renate! Nu ben ik nieuwsgierig: welke boeken lees je dan?

Lees meer
7 jaren 6 maanden geleden #89031 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Leesuitdaging 2018
En ik heb wederom niet de waarheid verteld, al wist ik dat niet. Ik heb ooit Zoute Griotten van Martin de Jong geleend uit de bieb, en getuige wat hier op het forum staat, heb ik dat geprobeerd, dichtgeslagen en weer ingeleverd. Ik weet niet meer waarom, maar het zal dan toch verkeerd gevallen zijn.

Dus hoef ik het niet nog eens te proberen.

7 jaren 6 maanden geleden #89032 door
Beantwoord door in topic Re: Leesuitdaging 2018
Ik ben op dit moment bezig in een serie van Arie van der Lugt over Frank Distel.

www.jeugdpockets.nl/Arie%20van%20der%20Lugt.html

Dit is de serie die ik heb.

www.oudejeugdboeken.nl/jongens/frankdistel

En dit gaat ook over de boeken, maar hier staan er meer, terwijl de boeken die ik heb ook in een andere volgorde staan.

www.boekenbijlage.nl/frank-distel-serie-arie-lugt/

En dit is nog een ander stukje.

Er zitten wel meer vreemde dingen in de boeken. Het eerste boek over Frank Distel verscheen kennelijk in 1958, maar in het boek dat ik nu lees zit een zus van een van de jongens op de Mavo. En die school bestaat pas sinds 1968.

Iets anders dat ik in dit boek tegenkom is dat de 16-jarige jongens wel roken en drinken, maar dat er over marihuana zeer negatief wordt gedaan. Als ik dan zie dat in het Young Adult boek, dat ik onlangs heb besproken, de hoofdfiguur wel eens een joint rookt, dan kun je toch wel zien dat er veel is veranderd.

Tijd voor maken pagina: 0.474 seconden