Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Leesuitdaging 2018

7 jaren 6 maanden geleden #88894 door
Beantwoord door in topic Re: Leesuitdaging 2018
Ik vind Suske en Wiske leuk, al is het misschien een beetje een soort formule geworden.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
7 jaren 6 maanden geleden #88895 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Leesuitdaging 2018
Zo heel af en toe eentje, dan blijft het wel leuk.

Lees meer
7 jaren 6 maanden geleden #88900 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Leesuitdaging 2018
Vroeger had ik alle delen van Suske en Wiske. Mijn favoriet was tante Sidonia. Mijn toenmalige man spaarde ze en ik las graag mee. :D

Dettie

7 jaren 6 maanden geleden #88903 door
Ik had een paar zeer oude exemplaren, onder andere Het vliegende bed, waaruit ik me nog een dialoog tussen Lambik en Sidonia kan herinneren.

Ze hebben een lekke band met de jeep en Lambik zegt dat hij dat in een seconde gefikst heeft. Lambik raakt natuurlijk in de knoop met de band en Sidonia merkt op: "Een seconde op een zeer traag horloge zeker."

Helaas zijn deze verdwenen bij een inbraak in onze berging.

7 jaren 6 maanden geleden #89002 door
Nou, het gaat er op lijken dat ik dit jaar de 120 boeken haal. Goed, de laatste tijd zitten er heel veel oude jeugdboeken bij, maar dat geeft niet. Ik zal toch niet snel zeggen dat Martin de Jong, wiens boeken ik ook lees, veel moeilijker, of langer is dan de jeugdboeken die ik de laatste tijd lees.

De laatste paar dagen ben ik bezig geweest in een drietal boeken van K. Norel, over Scheepsmaat Woeltje, Stuurman Aart en Schipper Wessels. Daar komen toch nog wel een paar woorden in voor, die ik zelfs even op moest zoeken. Goed, uit het zinsverband kun je misschien wel iets wijzer worden, maar ik wil dan toch wel even echt weten wat het nu echt is.

Maerte - Dienstmaagd (dat was nog wel uit het zinsverband te halen, hoewel ik eerst dacht dat het om een dochter ging)

Sapitau - Sjappietouwer, baliekluiver (die was al lastiger, hoewel je uit de zin wel kon bedenken dat het negatief bedoeld was)

Lees meer
7 jaren 6 maanden geleden #89003 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Leesuitdaging 2018
Oh heerlijk die woorden...

Martin de Jong is heerlijk leesvoer vind ik. Ik heb al meerdere boeken van hem gelezen. Lekker gek maar leuk.

Dettie

Tijd voor maken pagina: 0.440 seconden