Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Info Romans

Lees meer
19 jaren 10 maanden geleden #10557 door elviratoverspin
Beantwoord door elviratoverspin in topic Re: bericht
Ik hou wel van Rascha Peper (maar of iedereen daarmee hier akkoord is ... :p) Van haar las ik Rico's vleugels, Spaans hondje, Wie scheep gaat... en nog wel wat, maar ik kan er niet direct op komen.

Verder is er veel te vinden rond oorlog, soms met erg originele invalshoeken. Zo gaat bijvoorbeeld 'de ontdekking van de curryworst' van Uwe Timm over WOII

Bernlef vind ik ook speciaal, met als absolute favoriet "Hersenschimmen' maar verder ook Eclips en Meeuwen, om er maar twee andere te noemen. Kan je ook veel kanten mee uit voor boekbesprekingen.

't is maar wat je interessant vindt natuurlijk...

"leven is veel meer dan eten en vechten om de macht" (J.L. Seagull)
Laatst bewerkt doorelviratoverspin.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
19 jaren 10 maanden geleden #10558 door Timo
Beantwoord door Timo in topic Re: bericht
lol, bedankt voor de reacties. Maaruh, ik ben niet echt op zoek naar boeken over WO2, ik gaf het gewoon als voorbeeld van een thema.

Ik zal eens wat opzoekwerk doen over alle auteurs die hier vermeld zijn geweest. Toch leuk als er veel mensen op mn topic reageren :mrgreen:
Laatst bewerkt doorTimo.

Lees meer
19 jaren 10 maanden geleden #10559 door tiba
Beantwoord door tiba in topic Re: bericht
Van Rascha Peper las ik alleen "Russisch blauw" omdat het hier ooit het samenleesboek was. Ik vond het zeer de moeite waard.

De commentaren erop vind je hier, Timo:

oscar.messageboard.nl/7067/viewtopic.php?t=153

Er staan op de site en het forum nog andere boeken van haar.

Misschien is Kader Abdolah ook een idee? Is wel een Iraniër die in het Nederlands schrijft. Valt toch ook onder Nederlandse schrijvers!

Een aantal boeken van hem vind je op de site en het forum.

Misschien kun je bij hem wel de evolutie volgen als beginneling in het Nederlands, die worstelt met de taal en zeer eenvoudig schrijft, tot iemand die meer en meer onderlegd is.

Is maar een idee hoor.

Groetjes. Tiba.
Laatst bewerkt doortiba.

Lees meer
19 jaren 10 maanden geleden #10564 door Roel
Beantwoord door Roel in topic Re: bericht
Meer dan je denkt Berdine. Zowiezo oeuvre bouwers bijten zich vaak vast in een of twee thema's die dan in wel 10 romans helemaal uitgemolken worden. Bv eenzaamheid of emigratie.

berdine schreef : Dit lijkt mij haast niet te doen. Over een en hetzelfde thema van één auteur, die ook nog eens zo veel geschreven moet hebben dat je er een uit het begin, een uit het midden en een van recente datum moet hebben. Welke auteur blijft nou zo'n beetje zijn hele leven over hetzelfde schrijven? Een bepaald genre zoals fantasy, dat zou kunnen.

Laatst bewerkt doorRoel.

Lees meer
19 jaren 10 maanden geleden #10565 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
je hebt Marga Minco die in al haar boeken over de tweede wereldoorlog schrijft, met namen over de joodse mensen.

Je hebt Gerard Reve die in bijna al zijn boeken over homoseksualiteit schrijft (behalve in de Avonden)

Wat Marjo noemde Erwin Mortier die in veel van zijn boeken het Vlaamse leven beschrijft.

ik denk nog even verder na

bernadet
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
19 jaren 10 maanden geleden #10573 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: bericht
Thema Godsdienstwaanzin?

Knielen op een bed violen - Jan Siebelink

Waanzee - Robert Haasnoot

Weet iemand nog een derde? Misschien van een allochtone auteur?
Laatst bewerkt doorberdine.

Tijd voor maken pagina: 0.407 seconden