Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Info Romans

Lees meer
19 jaren 10 maanden geleden #10548 door Timo
Info Romans werd gestart door Timo
Hey,

Ik ben van nature geen boekenlezer, maar ik doe het wel graag. Nu moet ik voor school 3 romans lezen van éénzelfde auteur of rond een bepaald thema (bijvoobeeld de oorlog, fantasy, ...).

Kan iemand mij een bepaalde auteur eenraden en ook misschien 3 boeken? Liefst één uit zijn beginperiode, het 'midden' en een meer recent boek. Ik moet 2 van de 3 bespreken, dus geef misschien ook aan welke het interessantst zijn om dit te doen.

Of als je goede romans kent over hetzelde thema.

Let wel: ik moet ook de auteur (of 1 van de 3 bij de thema boeken) bespreken, dus het is best dat ik daar veel info over kan vinden en ook nog vandaag in de kranten en blaadjes enzo. Hij moet dus nog actief zijn, zeg maar en het MOET een Nederlandse of Vlaamse auteur zijn.

Ik weet dat het misschien wat veel gevraagd is, maar ik hoop dat ik hier een reactie op krijg, want ik wil niet achteraf teleurgesteldzijn omdat ik van mezelf een slechte keuze heb gemaakt :(
Laatst bewerkt doorTimo.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
19 jaren 10 maanden geleden #10550 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Als je een auteur kiest kun je dat het beste zelf doen. Wij kennen jouw snaak niet. Stel dat ik zeg dat ik Erwin Mortier een goed keus vind (vind ik toevallig ook) dan kan jij best meteen reageren van "Beh, die niet.."

En wat een thema betreft, lees je graag over oorlog? Welke dan? Een moeten die drie dan ook geschreven zijn door een nederlandstalige auteur?

Is fantasy een thema trouwens?
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
19 jaren 10 maanden geleden #10553 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: bericht
Dit lijkt mij haast niet te doen. Over een en hetzelfde thema van één auteur, die ook nog eens zo veel geschreven moet hebben dat je er een uit het begin, een uit het midden en een van recente datum moet hebben. Welke auteur blijft nou zo'n beetje zijn hele leven over hetzelfde schrijven? Een bepaald genre zoals fantasy, dat zou kunnen.
Laatst bewerkt doorberdine.

Lees meer
19 jaren 10 maanden geleden #10554 door Timo
Beantwoord door Timo in topic Re: bericht

berdine schreef : Dit lijkt mij haast niet te doen. Over een en hetzelfde thema van één auteur, die ook nog eens zo veel geschreven moet hebben dat je er een uit het begin, een uit het midden en een van recente datum moet hebben. Welke auteur blijft nou zo'n beetje zijn hele leven over hetzelfde schrijven? Een bepaald genre zoals fantasy, dat zou kunnen.

Neeeh, het is of alles over eenzelfde auteur, of over eenzelfde thema. Beiden tesamen is idd bijna onmogelijk :)

Maarja, geef maar wat voorbeelden van wat jij graag leest, dan zal ik zelf zien of het wat is.

Ik ben wel voor veel onderwerpen te vinden, dus stem maar wat voor. Je zou er me enorm mee helpen :lol:
Laatst bewerkt doorTimo.

Lees meer
19 jaren 10 maanden geleden #10555 door tiba
Beantwoord door tiba in topic Re: bericht
Ik weet niet hoe oud je bent, Timo.

In Vlaanderen lezen veel jongeren Dirk Bracke, is voor zo'n 14-15-16 jaar schat ik. Valt wel onder jeugdliteratuur.

Moeten het romans voor volwassenen zijn?

Groetjes. Tiba.
Laatst bewerkt doortiba.

Lees meer
19 jaren 10 maanden geleden - 19 jaren 10 maanden geleden #10556 door Timo
Beantwoord door Timo in topic Re: bericht
Jah, dirk Bracke ken ik. Maar ik zit in het zesde middelbaar (België) en ben zelf 16, dus heb ik liever volwassen romans. Bracke is idd meer een jeugdauteur. Toch bedankt voor het vermelden :mrgreen:
Laatst bewerkt 19 jaren 10 maanden geleden doorTimo.

Tijd voor maken pagina: 0.453 seconden