Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Welke boeken lezen 17-25 jarigen?

Lees meer
20 jaren 2 maanden geleden #7684 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: bericht
oke ik ben natuurlijk niet tussen de 17 en 25, maar ik heb echt een superleuk boek gelezen en mijn zus (23) vond het ook heel leuk, het heet: Kus me kate

ik weet de schrijver niet uit mijn hoofd, maar het is echt een supergrappip/romantisch nja een geweldig boek (vond ik)

dat wou ik even zeggen

xxx

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
20 jaren 2 maanden geleden #7782 door Dario
Beantwoord door Dario in topic Re: bericht
Ik val nog net binnen die leeftijdsgroep en ik denk dat je de jonge beginnende lezer juist iets moet aanbieden wat NIET binnen hun belevingswereld past, datgene wat binnen hun belevingswereld past is immers al ruimschoots voorradig in hun leven, op televisie, in tijdschriften, op internet, etc. De boeken die ze lezen moeten zich daarvan juist onderscheiden. Ik besef dat zo'n instelling in het begin een drempel opwerpt, maar ik ben dan ook niet tegen dwang in het onderwijs. De leraar/lerares moet laten zien waarom hij/zij een boek de moeite waard vindt en waarom het de moeite waard is om eens verder te kijken dan harry potter of Ronald Giphart. Toegegeven dat zal bij veel leerlingen mislukken, maar alles is beter dan het slechts houden bij boeken die moeten aansluiten bij de belevingswereld van de tiener. Harry Potter en Ronald Giphart ontdekken ze ook wel zonder leraar. De leraar moet met passie spreken over dat wat er nog meer te ontdekken valt en hen niet bevestigen in hun - algemeen gesproken - benauwde leefwereld.
Laatst bewerkt doorDario.

Lees meer
20 jaren 2 maanden geleden #7783 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Dankjewel dario, jouw bericht heb ik ook doorgegeven

Groet

Bernadet
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
20 jaren 2 maanden geleden #7803 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: bericht
Een beetje een open deur, maar voor het grootste percentage is het antwoord waarschijnlijk: geen. Zie ook zelden jongeren in boekhandels. Helaas.
Laatst bewerkt door.

Lees meer
19 jaren 11 maanden geleden #9131 door Tijgetje
Beantwoord door Tijgetje in topic Re: bericht
Ik ben net 21 geworden en lees veel boeken. Moeten de boeken ook aan speciale eisen voldoen? Nederlandse schrijver oid?

Voor jongens heb ik misschein nog een tip: boeken van CSI (crime scene investigation) of 24. Beiden zijn ook series op tv waar veel jongeren naar kijken.

Ik heb "Vernon God Little" gelezen. Dit boek was één van de sensaties van 2003. De schrijver met als pseudoniem DBC Pierre ontving voor dit debuut de prestigieuze Booker Prize. ( =overgetypt van een site)

Verhaal:

De vijftienjarige Vernon Gregory Little leeft in het Texaanse dorpje Martirio en is een wat verwarde tiener die in steeds grotere moeilijkheden raakt. De politie en zijn moeder zitten hem voortdurend op de huid. Een gebeurtenis gooit zijn leven totaal overhoop. Wanneer hij even de klas uit is en nadien terugkeert, heeft zijn vriend Jesus zestien klasgenoten neergemaaid en houdt de loop van het geweer tegen zijn eigen hoofd. Vervolgens pleegt Jesus zelfmoord. De media en de dorpelingen gaan op zoek naar een zondebok en vermits Vernon de enige overlevende van het bloedbad is, hebben ze deze gauw gevonden.
Laatst bewerkt doorTijgetje.

Lees meer
19 jaren 11 maanden geleden #9132 door Inge
Beantwoord door Inge in topic Re: bericht
Lijkt me ook een goed boek. Weeral een erbij op mijn lijst(je). CSI vind ik ook een mooie boeken alleen, sinds ik de reeks gezien heb op tv, krijg ik het beeld van David Caruzo en de andere cast niet uit mijn hoofd. Ik vind dat zéér vervelend als ik een boek lees. Als de figuren "voorgeprogrammeerd" zijn. Ik heb liever mijn eigen verbeelding. Maar ik heb dat met alle boeken van films of films van boeken. :?

Inge
Laatst bewerkt doorInge.

Tijd voor maken pagina: 0.405 seconden