Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Amerikaanse student wil waarschuwing op romankaft

Lees meer
12 jaren 1 maand geleden #59276 door dettie
ik bedoel dit Lezer100, net als bij de film icoontjes. Het is gewoon informatie.

zie: mens-en-samenleving.infonu.nl/pedagogiek...wijzer-symbolen.html

Dan weet je wat je te wachten staat en kun je er bewust voor kiezen en niet zomaar een heel akelig verhaal op je dak krijgen. Zo erg is dat toch niet?

Bij een film wordt toch ook door mensen bepaald welke icoontjes die meekrijgt, waarom mag dat bij een boek niet?

Dettie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
12 jaren 1 maand geleden #59293 door Inge
2 opmerkingen nog:

Hoeveel mensen kijken nog écht naar die tekentje die bij films staan? Als het voor kinderen is ok maar de meeste volwassenen selecteren de films op andere criteria volgens mij

Het kan ook een omgekeerde invloed hebben: Op games staan die dingen ook (PC, Playstation,...) De reactie van mijn zoon (en nog andere gamers) als er vechten enz opstaat maakt dat de game interessanter.... Op heel veel van de games staat er ook een leeftijdsindex... volgens veel tieners totaal verkeerd want de meeste zijn +18 terwijl de meesten die games al spelen aan 15-16... Net door doordat het "verboden" is is het aanlokkelijker

En ik weet dat er nu zal gezegd worden dat het over romans gaat voor volwassenen en niet over games. Ik wil enkel zeggen dat er misschien mensen zijn die dan speciaal voor de icoontjes bepaalde boeken gaan lezen en andere boeken gewoon geen kans geven.

En oke, ik moet toegeven dat je niet altijd op de flaptekst kunt voortgaan. Ik dat ook dat "de zigeunermadonna" spannend zou zijn. Is dus absoluut niet spannend en ik was er een beetje door teleurgesteld. Een icoontje ging me misschien van die teleurstelling behoed hebben :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.358 seconden