Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Amerikaanse student wil waarschuwing op romankaft

Lees meer
12 jaren 1 maand geleden #59248 door dettie
Amerikaanse student wil waarschuwing op romankaft

Studenten van verschillende Amerikaanse universiteiten hebben verzocht waarschuwingsstickers op romans aan te brengen die bij lezers heftige reacties zouden kunnen ontketenen: een zogenaamde ‘trigger warning’.

lees verder www.nrc.nl/boeken/2014/05/22/amerikaanse...huwing-op-romankaft/

Dettie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
12 jaren 1 maand geleden #59254 door marjo
Wat een quatsch...

• Renate
12 jaren 1 maand geleden #59255 door Renate
Waar gaan we heen?

Eerst waarschuwingen op platenhoezen voor explicit lyrics en nu waarschuwingen op boeken?

Je zou bijna zeggen: "Rare jongens, die Amerikanen"

Hoewel, was er in Groot Brittannië niet wat ophef over een presentatrice van een kinderprogramma die een deel van haar arm miste, hetgeen shockerend zou kunnen zijn voor de kinderen?

Lees meer
12 jaren 1 maand geleden #59259 door Lezer100
Beantwoord door Lezer100 in topic Re: Amerikaanse student wil waarschuwing op romankaft
Helaas, maar het komt weer maar eens van de Verenigde Staten van Amerika (zonder racistisch te willen zijn !). Geen verdere commentaar.

<t>Lezer100</t>

Lees meer
12 jaren 1 maand geleden #59260 door dettie
Ik begrijp eigenlijk niet wat er zo op tegen is.

Soms zit ik nietsvermoedend te lezen en krijg ineens dingen te lezen die ik helemaal niet wil lezen.

Ik ben zelfs wel eens een paar dagen beroerd van een boek geweest.

Niet iedereen staat even sterk in zijn schoenen dus wat is er op tegen om mensen te waarschuwen?

Die Leiden des jungen Werthers veroorzaakte veel zelfmoorden en zo zijn er wel meer boeken geweest die akelige dingen

veroorzaakten. Waarom is het quatsch, of rare jongens die Amerikanen? Kunnen jullie wat specifieker zijn? Waarom vinden jullie dat?

Dettie

• Renate
12 jaren 1 maand geleden #59262 door Renate
Ik vind het toch wat overdreven. Over het algemeen oriënteer je je toch voor je een boek gaat lezen. Ik houd niet te veel van boeken over verliefde mensen, dus die probeer ik te vermijden. Boeken met mensen die werk hebben, kunnen ook frusterend zijn, maar goed, daar ontkom je niet aan. Het aanhoren van gesprekken van mensen kan mij ook kwetsen, moet ik mensen dan maar de mond snoeren?

Tijd voor maken pagina: 0.496 seconden