- Ontvangen bedankjes 0
Inge schreef : Ik heb net deel 3 van op zoek naar de verloren tijd:" De kant van Guermantes" besteld in de bib. Van zodra het binnenkomt kan ik verder.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Lezer100 schreef : Ik heb net deel 3 van op zoek naar de verloren tijd:" De kant van Guermantes" besteld in de bib. Van zodra het binnenkomt kan ik verder.
Inge schreef : Ik hoop dus vooral van jou te horen of jij ook het idee hebt dat de ene stukken vlotter lezen dan de andere, of je soms het idee hebt dat er stukken tussengevoegd zijn. ;
De Franse zinnen zijn alvast zeker zo lang als de Nederlandse vertalingen, Inge. Ik heb gisterenavond het allereerste hoofdstuk doorgenomen, en zinnen van een bladzijde zijn eigenlijk eerder regel dan uitzondering. Het is wel zo, dat door het gebruik van de gepaste leestekens (komma, puntkomma, gedachtenstreepjes) het geheel absoluut niet onleesbaar is, integengedeel. Veel van de zinnen zouden kunnen opgesplitst worden in kortere eenheden, maar ik heb het gevoel, dat dit helemaal niet de bedoeling is. Het is nog te vroeg op hierover te oordelen, maar het feit dat in de titel op zoek wordt gegaan naar verloren tijd, en het laatste boek de tijd weergevonden wordt, dat de tijd een heel belangrijk aspect is van deze romancyclus. Daar kun jij ondertussen vast al meer over vertellen.
PS ik had de indruk in een 'stream of consciousnes' te zitten.
Copyright © 2026 leestafel.info
Niets van deze site mag ter publicatie worden overgenomen.
Indien nodig kunt u contact opnemen met de beheerder van Leestafel, e-mail: Dettie@leestafel.info
Inloggen