Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software. Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.
Boek 1: Marcel Proust: "Op zoek naar de verloren tijd: De kant van Swann is uit".
amai, deel 1: "Combray" was echt wel zwoegen.
Het stomme is dat je in 2 zinnen kunt zeggen waar het over gaat en toch lees je dat in een 200 blz.
deel 2: "een liefde voor Swann" las gemakkelijker. Er zat meer "verhaal" in.
deel 3: "Plaatsnamen: de naam" las weer moeilijker, weer meer "golvend" zoals deel 1. Maar toch iets gemakkelijker dan deel 1.
Ik las ergens dat het boek "Op zoek naar de verloren tijd" eigenlijk een soort van knip en plakwerk was. Proust schreef wat er in hem opkwam en pas later werd er een soort van "lijn" ingebracht. Ik vermoed nu dat dat de reden is dat de schrijfstijl in "golven" gaat.
Overmorgen "In de schaduw van de bloeiende meisjes" halen in de bib
* Vals beeld van Elvin Post. Een vermakelijk schelmenroman annex thriller.
* Een doorn in het oog van Julie Hastrup. Deense politieroman.
Leesuitdaging: 40 boeken lezen die voor 1 januari 2014 in mijn boekenkast stonden
#01: Gelukkige mensen lezen en drinken koffie - Agnès Martin-Lugand (in boekenkast sinds oktober 2013)
#02: De drie levens van Tomomi Ishikawa - Ben Constable (in boekenkast sinds december 2013)
#03: Nachtmerries - Sharon Bolton (in boekenkast sinds december 2013)
#04: Een mooie dag om te sterven - R.J. Ellory (in boekenkast sinds februari 2013)
#05: De Afstammeling - Almar Otten (in boekenkast sinds augustus 2013)
#06: De zelfmoordclub - Arto Paasilinna (in boekenkast sinds september 2011)
#07: Twee zomers - Michael Berg (in boekenkast sinds januari 2013)
#08: Vals beeld - Elvin Post (in boekenkast sinds juli 2012)
#09: Een doorn in het oog - Julie Hastrup (in boekenkast sinds september 2012)
PS: ik ga niet voor elk gelezen boek een nieuw bericht aanmaken, maar ga dit per maand doen. Per maand vul ik dan aan wat ik die maand voor deze uitdaging gelezen heb.
Laatst bewerkt 12 jaren 3 maanden geleden doorJoanazinha.