Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Artikel over covers

Lees meer
15 jaren 5 maanden geleden #36973 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht

Marjo schreef : Dat van die stenen beelden, dat soort donkere covers, dat heb ik wel eens gehoord: dat is expres.

Je verwacht de vraag vast al... waarom is het expres?

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
15 jaren 5 maanden geleden #36977 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Nou ja het zijn thrillers...daar hoort een beetje donkerte bij, toch? Een felgele of roze kaft zou heel vreemd zijn..
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
15 jaren 5 maanden geleden #36980 door dettie
Oh ik staarde een beetje op die beelden ipv die donkerte. Dat schrijvende stel (man en vrouw, kom niet op de naam) had altijd van die covers met stenen beelden en naderhand zag ik steeds vaker van die beelden op covers.

Maar kun je nagaan hoe je beïnvloedt wordt dat jij ook al zegt een felgele of roze kaft kan niet bij thrillers, (waarom eigenlijk niet denk ik nu)Waarschijnlijk is er toch een soort (kleur)code die in ieders hoofd zit dat aangeeft wat voor soort boek het is.

Dettie

Lees meer
15 jaren 5 maanden geleden #36991 door marjo
Voor mij geldt toch wel dat als ik een roze kaft zie ik meteen aan een chicklit of zoiets denk.

Lees meer
15 jaren 5 maanden geleden #36992 door dettie
Ja het is ook helemaal waar wat je zegt maar eigenlijk is het grappig dat we zoiets opgelegd krijgen door de uitgeverijen of boekontwerpers. Roze is chicklit, donker of met stenen beeld is thriller enz.

Het had voor hetzelfde andersom kunnen zijn maar we zijn dit nu eenmaal zo erg gewend dat we al vanzelf die associatie maken.

Dettie

Lees meer
15 jaren 5 maanden geleden #36995 door marjo
Ik weet niet waar het vandaan komt, maar roze staat al eeuwen voor 'iets met meisjes'..(of homo's). En donker en wazig , nou ja, dat is gevaar. Het gaat verder dan boekcovers.

Tijd voor maken pagina: 0.401 seconden